20. september 2017

Strikke-prosjektet mitt...

....mens jeg var i Norge i 12 dager, var denne her:

 

Min ste-svigerdatter hadde spurt, om jeg ville strikke en Ganni genser til henne?

Noe jeg hadde veldig lyst til å prøve meg på !

Men, så var valget farge.....hun hadde lyst på enten skogsgrønn eller rubinrød fra Drops sitt air garn. Hun greide ikke å bestemme seg, så jeg skrev en sms til henne, som lyd noe sånn som dette;

Tør du la meg velge fargen, så kjøper jeg garn og strikker den til deg som en bursdagspresang?

Det tør jeg, skrev hun kjapt tilbake!

Som dere ser, ble valget grønt. Men, den var ikke så lett å strikke som jeg trodde.... ble endel opprekking, da jeg ikke fulgte nøye nok med mens jeg så på tv samtidig...ingen god ide.

Usikker ble jeg underveis på størrelsen.

Gudskjelov er min søte venninne, størrelse S, så jeg kunne bruke henne til prøving da vi var der til middag.


Bolen var da i boks, og ermer skulle strikkes...og ialt ble det 3 ermer !!

Første erm, nederst i bildet her, feil regnet jeg lengden, forstå ikke når jeg skulle felle av....og fant ut at jeg kunne ikke se på tv lenger mens jeg strikket erm ! Så igjen var det å rekke opp.....

Hadde litt tidspress på meg, da jeg ønsket å bli ferdig før vår avreise mandag 25/9.
Ble ferdig søndags kveld, og monterte den helt ferdig - slik at den ble levert på vei opp til Gardemoen.



Da har jeg liggende en pose til med air garn, farge lys grå, nok til en Ganni genser til.

Så hvorfor har det tro?
Vel, da jeg skulle kjøpe garnet, var både grånn og rød umulig å få tak i. Jeg ble litt desperat og bestilt så garn på nett, og da i delikat lys grå.

Men, jeg kunne ikke gi meg, med å prøve å få tak i grønt. Siste sjans var en garn butikk jeg hadde funnet på Teie (Nøtterøy) og som du ser, der hadde de grønt garn !!

Tro om jeg strikker da en grå en til....?
Skal ihvertfall ikke gjøre det mens jeg ser på tv, det er sikkert og visst !

Ingen kommentarer: