16. juni 2017

Svipptur til Singapore !

Ett døgn skulle vi være her, Orchard Hotel, 17 etg.


Hadde en veldig smakfull junior suite, visstnok innredet av en kjent interiør designer i Singapore:


Badet hadde en utrolig fin løsning, som gikk i en L-form, og lekre sorte marmor fliser, men det ble litt vel mørkt....:


Tilknyttet til suiten, var det å kunne bruke en privat lounge, hvor man spiste frokost, tea-time, litt vin og snack mellom 18-20. Så mens min kjære var i møte, tok jeg tea time der, og sammen dro vi dit ved syv tiden. De hadde en nydelig liten små dessert, som jeg anbefalte min kjære å prøve.

Men, da han skulle hente seg den, var det tomt. Han så nok veldig skuffet ut, og ble spurt av en servitør om han hadde alt han trengte?
Nei, svarte han, jeg fikk ikke smake på den sjokolad desserten min kone sa jeg måtte prøve...

Åhhh, så synd sier han, hva kan jeg gjøre godt for deg da?

Hmmm, sier min kjære, vel litt hvitvin på rommet hadde smakt, da vi feirer vår bryllupsdag.
Vel strengt tatt, var det litt tidlig ute...vi har dato 31/7.

Ihvertfall, servitøren falt for det, og da vi kom på tilbake på rommet, sto det en hel flaske hvitvin til kjøling, samt en liten kake !!!!!

Det må vel kalles god service?



Vi dro videre på kvelden, til Marina Bay, jeg hadde så lyst til å ta en drink på sky baren der, den er viden kjent her på omkring. Ligger i 57 etg.

Lånt bildet fra nettet, så du kan se dette kjente landemerket.

Det er da 3 tårn, som alle tilhører hotellet. På toppen, det som ser ut som skip, og baren er helt i tuppen til venstre.

Det sto virkelig til forventingen, og utsikten var bare helt storslått:


Nesten dag, hadde vi flyavgang først ved seks tiden, så vi fikk late check out til fire. Måtte jo gå litt på Orchard Road, var ganske mange år siden jeg hadde vært her sist.

Nei, det regner ikke, her brukes paraply MOT solen:



Jeg gikk på skyggesiden av veien, for det er veldig varmt, og fuktige 33 grader denne dagen:




Alltid moro å se litt opp - her er det så mye spennende, moderne arkitektur å hvile blikket på:


Jeg liker byen veldig godt, å kjøre fra flyplassen inn til sentrum, ca 30-40 minutter, er som å kjøre gjennom en park, og det hele veien ! Det er blomster i alle midtrabatter, på utsiden av alle broer osv osv.

Det er helt utrolig rent her, og ved ankomst på visa søknaden står det:  
blir du tatt med å innføre narkotika, er det dødsstraff i Singapore, iflg deres lover.
Ja, det er jo grei melding det.

Så nei, jeg så ingen narkomaner i gatene, ingen tiggere, ingen uteliggere.
Det er nesten helt perfekt her !

Ble en veldig stor kontrast å komme hjem til Bolsena igjen, fredag morgen...fra en så super moderne og effektiv by, som Singapore er.

1 kommentar:

Kjersti sa...

Det er så interessant å se og lese om så eksotiske steder. Skjønner du koste deg! Og noen fridager kom sikkert godt med oppi all ordning og fiksing i diverse reder... ser av siste innlegg at det var rett i gang med organisering da dere kom hjem igjen. Imponerende innsats!