13. juni 2017

Gateglimt fra Bangkok.

Vi bor som nevnt i 19 etasje, og fra alle sider er det fantastisk utsikt utover denne enorme byen, Bangkok, som er hovedstaden og den største byen i Thailand.

Befolkning på ca.  8,281 millioner ! Til sammenligning er lille Oslo oppført med: 666 759 innbyggere.



Jeg er tidlig ute, har litt jetlag, er 5 timers forskjell, så med andre ord hjemme i Europa hadde jeg ennå ligget til sengs.

Nå er jeg derimot tidlig ut, og går i gatene rundt hotellet. Kommer til dette krysset og blir som alltid, fascinert over det elektriske arbeidet her...tro om dette ville bli godkjent i gamle landet Norge? Ha ha


Mens, jeg bak meg hører:

Madam, madam, you take photo me ?

Jeg snur meg og ser på denne blide karen, som er verre en linselusen jeg er gift meg.
Han her stiller seg pent opp, og gjør honnør til meg, min kjære pleier bare å gå i veien for meg. Ihvertfall, jeg ble ganske så lattermildt, og måtte jo ta bildet hans:


Såpass tidlig ute, at ikke alle butikker har åpnet opp ennå:


I gaten rett ved hotellet, kryr det av slike butikker. Jeg hadde alt fått meg manicure kvelden i forveien, og jeg må innrømme litt nakke/skuldre/hode massasje fristet, men det fikk bli litt senere på dagen.


Ja, jeg ser alltid litt oppover når jeg går sakte rundt i nye gater, og må stoppe opp da jeg ser dette, her har virkelig elektrisitets verket gått bananas !


Det var da fryktelig varmt syntes jeg, og fikk det straks bekreftet, da jeg så lys skiltet:


Det er mange år siden jeg har vært i Bangkok, og hadde glemt litt...hvor utrolig fuktig varme det er her. Selv om jeg dro fra vel 26-29 grader i Italia, var det "tørre" varmegrader - og godt var det - så greier jeg ikke helt å bli fort vant til denne fuktigheten.

Etter mine nesten 10.000 skritt, og en gjennomsvett topp (gudsjelov hadde jeg pakket med meg mange topper, fordelen med sommer tøy, tar liten plass) var det fristende å gå tilbake til det avkjølte hotellet...:


 ...og nyte ett av 2 pool områder. 

Dette som kalles garden pool, omkranset av en nydelig, frodig hage, men også av alle de som har med seg barn:


Så valget falt på terrasse poolen, som ligger høyere oppe, og har en fin utsikt ut mot elven.....


 .... og alt som skjer der. og er du heldig kommer en lett bris av og til:


Da var det bare å vente på min kjæres retur etter jobb.....

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Dette var eksotisk, får jeg si! Og så typisk dere, å ta det helt på sparket. Der vi vanlige dødelige tenker "nei, kanskje ta noen dager på hytta?" sier dere "tja, kanskje vi skal ta en tur til Bangkok, i overimorgen?!...." (Selv om Terjes reise antagelig var planlagt litt lenger i forveien enn din, men dog....).
Utrolig at byen i seg selv har flere innbyggere enn hele Norge! Ser fram til reisebrev fra resten av turen.

Anonym sa...

Fantastic and very interesting pictures!!! All the electric wires look almost like crude decorations!!! Not sure if I would have liked being on the 19th floor of the hotel...but the views must have been wonderful!