20. mai 2017

Velkommen til årets............



The Mille Miglia (Thousand Miles) was an open-road endurance race which took place in Italy twenty-four times from 1927 to 1957 (thirteen before the war, eleven from 1947).

Since 1977, the "Mille Miglia" has been reborn as a regularity race for classic and vintage cars. Participation is limited to cars, produced no later than 1957, which had attended (or were registered) to the original race. The route (Brescia-Rome round trip) is similar to that of the original race, maintaining the point of departure / arrival in Viale Venezia in Brescia.



I år går bil løpet av stablen 18 mai og avsluttes 21 mai i Brescia, og på oversikten jeg fant på nettet, var det altså lørdag morgen bilene ville komme kjørende gjennom lille Bolsena by, på vei til Firenze hvor de stopper.
 



Vi var ute klokken 08.15 for å få med oss de moderne, muskel bilene, tok litt frokost, og etter en veldig lang stund, kom de gamle klassikerne.....men min kjære måtte avsted, han skulle møte Marco, som idag skal innstallere WF i alle redene, Haukeredet, Ugleredet og til og med Falkeredet ! Hurra.


Ingen tvil hva som er mine favoritter, gamle flotte, Mercedes Goldwing:








En liten regnbyge kom også.....så jeg måtte finne le, og gjorde det under overbygget til banken.


Hvor jeg ble kjent med denne karen til høyre her, som lurte veldig på hvor jeg kom fra? Selvsagt kunne karen snakke engelsk, og han kunne navnene på alle de gamle italienske bilene som kjørte forbi !!

Etterhvert kom min nabo fra Castello'n, Luciano gående, han ante ingenting om at billøpet var i full gang !? Noe jeg og min nye kompis raskt fikk fortalt han:


Etter vel 3 timer, var jeg sulten, og gikk hjemover. Fremme i Castello'n, gikk jeg innom den lille lokale baren, og tok meg en kaffe med noget attåt. På vei ut, står noen lokale naboer, blant annet Charlotte, som er engelsk, og roper til meg:

Helen, hvordan går det med deg ? Er formen bedre?

Hæææææææææææ, hvordan ante hun at jeg var snørr forkjølet og hadde sår hals????

Ble så overrasket, at det faktisk tok meg noen sekunder før jeg kunne svare:
at jo takk, ikke så verst, feeling like shit, men skulle nå hjem for å hvile og drikke te.

Husk, ta honning oppi, det hjelper alltid !

Jeg lurer ennå på hvordan hun visste jeg var dårlig, inntil jeg kom på at min kjære hadde igår kveld vært der å hentet pizza, og sikkert blitt spurt: hvor er Helen? 

Så joda, her vet de fleste alt om alle - og jeg sitter og humrer for meg selv !

Ingen kommentarer: