18. mai 2017

Ut på shopping !

Igår hadde vi en; hente varer dagen, og det før alle stenger kl. 13 ! 
Skal innrømme det er litt mas noen ganger, det at de fleste butikker stenger kl. 13.00. Varene vi skal hente er selvsagt ikke i Bolsena, men på vei til Viterbo, som er en vel halv times kjøre tur unna.

Ihvertfall, etter at vi har fått svart ferdig våre mailer (hjemmekontor) selvsagt akkurat denne morningen var det mange mailer, som skal ha svar asap, etter det så bar det avsted.

Første stopp, hente kjøkken bord, gudskjelov var beina løse, så det tok ikke mye plass i bilen til K:


Hmmmm, og ingen av oss hadde målt lengden ....det gikk visst akkurat !! Noen ganger skal enn ha flask, etter en hektisk start på morningen:


Kjøre inn mot Viterbo, minner oss om at det er den lokale "storbyen" her i området ! Masse trafikk, og kaos....men, vi rakk Euronics, hvor vaskemaskin ble kjøpt inn til Haukeredet.

Jeg var veldig opptatt av at den skal være lett forståelig, da alt står mer eller mindre på italiensk. Min mann har en tendens til å bare peke på den første og beste, vi tar den ! Mens, han går (les: løper) mot kassen, roper jeg til han:

 ...vent litt et du snill, jeg vil ha denne forklart av han som kan snakke engelsk.

Hæææ er det liksom nødvendig?

ja, sier jeg bestemt, mens han står og tripper.

Mitt valg, blir da en annen maskin, som virker veldig forståelig, den hadde eget vaske valg, som det sto: jeans på, ja, det skjønner vi nordmenn, verre med italienerne tenke jeg.

Det er denne vi tar til Haukeredet, sier jeg.

På tide, sier min mann, nå har du altså brukt 10 minutter på å velge ! (er det så lenge da?)

Vel, vi var ikke ferdig ennå. Ny gass topp skulle kjøpes inn, og da tok jeg bare sjansen på å spørre:

Hva er det beste tilbudet du har, og som også er den beste gasstoppen?

SMEG, var svaret, og jeg var helt enig....kan vel ikke slå det tilbudet her:
 

Tilbudet varte til 18 mai, så vi var heldig der, eller  rettere sagt ute i grevens tid !



Da er vi ferdig med å hente varer, og eierne skal selv få hygge seg med å kjøpe inn "de små ting" - det som er morsomt å kjøpe.

Hvis de nå ikke har alt sammen, i den haugen med kasser de har kjørt ned hit ? Aner meg at mye fint vil dukke opp der ;)

Min kjære er alltid mest glad, når han kan forlate butikken, ...for så å kjøre hjem igjen :)

Ingen kommentarer: