6. mai 2017

"To do" listen, til Villa Helena !

Den er hvert eneste år, av en eller annen grunn...alltid veldig laaaaang, intet unntak i år:


Så her en helg hadde vi stor innrykk av 3 mann, og alt utstyr:


Steinen rundt pool området, det måtte fugene gå over, igjen.....samme jobb i fjor, men da ett annet sted:




Vinduskarmen her, måtte få litt skjønnhetsbehandling. Treverk får hard medfart i solen her nede:



Flere skodder som pusses ned og skal oljes opp:


Kjøkken veggen og himlingen har har blitt behandlet for "muffa", tja..hva heter nå det på norsk? Ganske vanlig i murhus her i Italia. En slags sopp, som må få noe middel på seg, og males opp igjen.



Veggen langs trappen, males opp hvert år, så den er fresh og fin og koffert merker er borte, inntil gjester inntar Villaen, og noen har sorte kofferter som kommer borti veggen....:


Denne veggen i allroomet, fikk seg et sjokk ifjor sommer da en uheldig sjel snublet og sølte ketchup over hele veggen, etter all vasking m.m. ble det litt bedre....men igjen sto mange "striper":


......, nå skulle den få ett eller to strøk med ny maling:


Så liker jeg å flytte litt rundt omkring på ting og tang, ikke store endringer, men her ett bildet som flyttes fra hallen til ett av soverommene:


Ett veldig stort gullspeil, kommer opp fra stuen i 1 etasje til vårt soverom i 2 etasje:


Da veggen hvor speilet hang, skal nå få kjøkken moduler ....ja, det er det store punktet på årest list, og dyreste, nytt kjøkken er bestilt !

Vi behøver ikke nye hvitvarer, gudskjelov, og kjøkkenet blir faktisk fremdeles i brunt tre. Men, denne gangen mye større, og mye bedre kvalitet.

Det blir typisk italiensk, noe jeg syns passer til Villaen, og det skal leveres starten av juni mnd.....så jeg venter spent, for mine første gjester i år kommer 24 juni, ja du vet hvem du er (Ingunn) så da håper jeg dere får æren av å invie nytt kjøkken, noe vi faktisk snakket om sist du ferierte her !


Så ville jeg prøve meg, med å ommøbler litt i stuen her.....slik har det nå vært endel år......


...så hva med å prøve denne vrien tro?

Tanken er å få mer åpen passasje til terrasse døren, som  leder ut til gårdsplassen og "rundkjøringen":


Vi får prøve det litt ut, å se hva som funker best i praksis....... ja, så gjenstår en større hage jobb, men da må vår trofaste gartner inn, og før det skal vi en kjapp tur til Norge.

2 kommentarer:

Ingvild sa...

Så flott og fint ♥
Gleder meg til å se det nye kjøkkenet komme på plass

Bente sa...

Nytt kjøkken, wow! Blir alt nytt eller supplerer dere det gamle?
Du vet hva jeg synes. En stor deilig kjøkkenøy, og flytte spisebordet der salongen er.
det er spisebord/plassen som benyttes mest idag.
Spennende i alle fall at dere har bestemt dere.