31. mai 2017

Sakte men sikkert, går det mot sluttfasen...

..... av oppussingen!

Siden sist har det kommet skyvedør i Ugleredet, denne går inn til soverommet, altså jeg står inni soverommet og tar bildet. Den passer utrolig godt til "settekasse hyllen", Karin, som jo er rett utenfor når du entrer kjøkkenet.



Matcher også skuff seksjonen i soverommet:


Etter vel 2 ukers jobb, utenfor inngangen til denne eiendommen, er det nå ferdig !

Etter uttallige diskusjoner. Han som utførte jobben fant det veldig vanskelig å få dette tilpasset døren som kommer her. Han (slottsmureren) ville nok helst at døren skulle returneres og lages anerlederes ?!

Ehh, nei det lar seg ikke gjøre ! Sa prosjekt lederen bestemt ! Her må en løsning finnes.

Som enn ser idag, de fikk det til etter litt sure miner. Rist har kommet, så regnvann skal forsvinne ned der:


Flott ordentlig stentrapp er nå plass, og den er god å gå i:


Fine små detaljer har kommet seg opp, her for vannet:



Sist med ikke minst, alt som lå oppi bedet her er nå fjernet ! Klart for eieren, som skal plante roser her og jeg har hørt rykter om at de blir røde:


Det gjenstår en veldig, stor jobb !

Etter lange diskusjoner igår kveld, kom de endelig fram til en god løsningen hvordan 3 ytterdører skal på plass. Den jobben blir startet opp neste uke, hurra sier jeg ;)

Vi har ennå endel små detaljer, som står igjen på begge kjøkken, og vi mangler et Smeg kjølskap, som må purres opp. Dusj dør som er levert, men ennå ikke byttet ut på Ugleredet.

Og imorgen venter jeg levering fra Ikea, og det kan bli interessant når de ser veien ned hit...ehh...ikke akkurat lett adkomst med store leveringer, men jeg har funnet ut at med et smil kommer enn langt.

2 kommentarer:

Karin Rønning sa...

Flott, Helen. Hilsen Uglemor. Håper SMEGen ikke er for langt unna, eller glemt? Det er i hvert fall betalt for lengst..

Kjersti sa...

Her var det mye nytt siden sist jeg var innom! Jammen blir det fint i disse redene dere bygger :)