21. mai 2017

Da vet jeg om ett søskenpar..

 ... hjemme i Norge, som venter på en oppdatering fra "redene" sine !

Men, først la meg vise dere noe morsomt, som har vokst seg oppover skråningen her.....


Eføy, tror jeg det må være.....og hver gang jeg er nedom, fletter jeg den mellom stolpene her. Hvis ikke eier ønsker det, er det bare å klippe den vekk, men så lenge syns jeg den var litt artig. Men noe sier meg, denne kan vokse seg stor og kraftig, så enn må vel ta kontroll over dette grønne:


Bli med inn til Ugleredet først, slik ser det ut når du kommer opp fra stuen. Den grønne plastikken på oppvaskmaskinen, har jeg latt være på. Så her vil det da åpenbare seg en stål front:


 Klassisk, italiensk kjøkken bord, ialt kjøpt inn 6 stoler, her satt fram kun 2 for bildets skyld:


Her gjenstår benkeplaten, som skal være på plass før eiers ankomst her i medio juni, samt vi venter på et Smeg, blått kjøleskap, som skal stå til høyre mot steinveggen, og litt listing under skapene:


Jeg fikk meg ett litt støkk, da jeg så 2 hvite skuffer !?

Hæææ, det var ikke bestilt !
Så du kan tro jeg lo godt, da montøren og jeg fant ut at dette var kun beskyttelses plast, det som lurte oss, var at det var kun satt på 2 skuffer....? 


Soverommets skuffer og hyller er kommet, er delvis montert opp......: 

(K: Ser nå  hva du tenker, nattbordene vil passe til dette)


Haukeredets kjøkken er virkelig, nesten ferdig !

Her mangler kun front på oppvaskemaskinen, montering av den og kran, og en liten list om skal spesial lages tilpasset hyllen som er mellom flisene og overskapene. Den skal bli i samme farge som "barløsningen" til venstre i bildet:



Snakk om å virkelig greie å få utnyttet 1 vegg, som skal få plass til alt en ønsker seg i ett kjøkken ! Kommer en list til høyre, mellom kjøleskap og veggen, denne må bare kuttes til helt perfekt....

Stakkars montøren, han har holdt på her i flere omganger, og sa rett ut, dette var virkelig en prøvelse, først er alle vegger skakke og skjeve, men så er jo også gulvet skjevt ! Så han har måtte justere frem og tilbake for å få dette så rett som mulig, men så langt jeg kan se, har han gjort en utmerket jobb;


Ser du nøye etter, speiler stigen jeg står på i kjølskaps døren !

(Svein, ja det som speiler seg i rødt, er deler til sovesofaen, 
den er ikke montert sammen .. ennå..) 

Ps, Marco kom igår, og dere har nå WF, hurra !

1 kommentar:

Anonym sa...

It is looking really nice now!!!