3. mai 2017

Det norske flagget !

Er nå også på plass i båthavnen til Bolsena by !

Takket være min kjære mann, som har bidratt med flagget selv. Båtmann som han er, har han savnet å se det norske flagget vaie her, det som har hengt her er det svenske....

Så han prøvde engang, og leverte fra seg til en av gutta som jobber på havna her, det norske flagget og ba han henge det opp.

Etter flere uker, så vi det ennå ikke på plass, og min kjære spør om en nabo kan bli med bort å høre hva har skjedd ? Kanskje han ikke hadde skjønt min kjæres italiensk.

Det viste seg at han som hadde fått flagget, trodde helt og holdent at han hadde fått det ! Derfor beholdt han det, og ville ikke henge det opp. Som vår nabo etterpå fortalte litt forsiktig, han karen der er ikke den smarteste, eller som vi kanskje ville sagt, ikke den skarpeste kniven i skuffen. Så det flagget ser du neppe igjen.....

Vi ventet to år, før vi prøvde oss igjen. Nytt flagg i bomull er tatt med ned, og nok engang tok min kjære sine forholdsregler og tok med seg vår nab til kommunen. La fram saken om ønske om å få opp det norske flagget, var det kanskje mulig nå som han til og med tok med sitt eget flagg?

Jaaa, men det var ingen vits for det norske flagget hang alt opp?
Tror ikke det, sier min kjære
Åjoda, det gule og blå var norsk ! Var det ikke....?
Ehh..nei det er svensk.

Godt vi fikk rettet opp i det, og nå henger flagget så fint å vaier på brygga, og det svenske flagget...neimen om jeg vet hvor det tok veien :)



3 kommentarer:

Anonym sa...

I had a little laugh about the flag...a misunderstanding to say the least!!!
Nice to see it there now!

Kjersti sa...

Hurra! Også passer det ekstra bra å få opp flagget nå som alle maidagene står for døra. Jeg tror vi alle blir litt ekstra glade i flagget vårt når vi er i utlandet - og dermed ekstra stas for dere som er i utlendighet store deler av tida.

Ingvild sa...

Haha, så herlig historie ♥
Og det norske flagget er jo MYE finere enn det svenske...