1. april 2017

Hva har skjedd i "redene" tro?

Da vet jeg det er to eiere i Norge, som lurer på hva har blitt gjort de siste 4 helgene.......la oss starte med hagen, hvor busken har blitt grønn på 4 uker:


Så går vi inn til Haukeredet, hvor alle vegger nå har fått 3 behandlinger, og malt hvitt:


Steinveggen har også fått 3 behandlinger;


Høyt under himlingen er det, der har kastanje bjelkene også fått 3 behandlinger, blant annet med anti tremark, og til slutt beiset;



Alle fliser til badet har da kommet, men vi hadde sagt fra at flislegging kunne ikke starte før vi eller rettere sagt prosjektlederen (les, min mann) var tilbake.

Lekre fliser, som har litt marmor effekt i seg. Disse er da matte til gulvet, og blanke til veggen. Det er også en fondsvegg som blir antriasitt grå.....og den er jeg veldig spent på å se, antagelig kommer den opp imorgen.
 

Små fliser i hele dusjen:


Rustikk himling i badet, som også er gjort ferdig, nydelig varm brun tone her:


Byggemøte idag, og da diskuteres det her overgangen fra badet til allrommet:


Dusjveggen ble murt opp idag, og på ettermiddagen skulle gulvet bli lagt:

 
Så senere ikveld, måtte jeg ned igjen, får å se om gulvet var blitt lagt, som lovet, .... og jada, der var det fliser gitt, hipp hurra, og gjort klart til sluk både her og der:


Ser du nøye til venstre i bildet under her, vil du se hvor lite kvadratisk dette rommet er...hehe....noe flisleggeren er mer bekymret for enn oss.

Vi beroliger han med å si at eier'n er fullstendig klar over at alle vegger er skakke og skjeve her, så slapp av !

Nydelig spill i disse flisene, og jeg er så spent på se fondsveggen som blir til venstre her, i antrasitt grå fliser.

Tanken til eier'n, er at de skal ta opp det grå du ser i gulvflisene her.  Jeg tror dette blir råstilig !! Svein, flisene er så fine, og nydelig spill i de:


Så over til Ugleredet, her har det også skjedd endel.

La oss starte med stuen. Hvor alle bjelker har blitt behandlet, himlingen malt kritthvitt, galleriveggen sparket for alle små hull og malt kritthvit.

Steinveggene er ikke ennå ferdig behandlet:

 

Badet har fått malt himling og den delen av veggen som er malt, er malt opp på ny. Flisene har blitt renset for gamle malingsflekker, baderoms skapet er malt hvitt. Jeg fikk ikke sneket meg inn da denne karen var på sine knær og holdt på med steinene:


Soverommet er nesten helt ferdig, vegger og steinene er behandlet og satt inn med fuktsperre og malt:



Denne fine alkoven i soverommet, er det planer om å få malt noe inni..... spent på hva eier finner på:
 

 Hodepinen vår var å finne den blå flisen, som vi manglet til å fliselegge resten av dette gulvet, her sto i sin tid et bittelite bad, som dere kanskje husker ble hogget vekk:

 

Vår trofaste flisbutikk i Montefiascone hadde ikke noe vi kunne bruke. Sjekket i Bolsena, niks ikke noe der heller.....så dagen vi dro fra Bolsena hjem til Norge, hadde jo byggemøte før avreise, ba vi vår trofaste maler Radu hva han kunne finne ut.

Joda, Radu vet hvor nøye jeg er (jobbet sammen nå siden 2010) hadde spurt en kollega/flislegger, som bor i Castel Teverino. Han hadde vært innom en lokal, gammel flisbutikk.

Se hva han fant !

Jeg ble så begeistret, at jeg ville hoppe opp og ned (ja, jeg vet små gleder, stor lykke) Kunne ikke vente med å fortelle eier, da jeg også visste hun var spent på hva ble løsningen ! Så mail ble sendt ASAP.

Denne er helt lik størrelse, går i samme farger, dog annet mønster, men denne vil gli fint inn, dobbel hurra sier nå jeg:


Så bare gulvet blir gjort ferdig, og dør kommer på plass, er soverommet ferdig ! Tenker vi skal bestille seng når eier kommer ned neste gang ;)

Her fra kjøkkenet. Se elektriske punkter på veggen nær "vinduet", Karin. Ikke shinet opp smijernet her ennå......blir gjort neste helg.
 

Kremgule vegger er bytte ut, bildet lyver litt her, er ikke blått i fargen. Steinveggen er gjort ferdig:


Så bare gulvet blir ferdig, og steinveggen i stuen blir ferdig, og ytterdøren monteres, kan man nok starte med å montere kjøkkenet. Pt vites ikke om det er kommet på Nardinis lager......

Gjenstår mer i Haukeredet da badet skal gjøres, og kjøkken, som ikke kan komme før gulvet er skjønnehetsbehandlet, og ytterdør skal byttes, og glass i vinduet skal lages/byttes ut.

Samtidig skal hagen gjøres, valg av folk til jobben er gjort. Nevnte jeg vi også har igjen selve inngangspartiet? Og ta opp litt av felles veien utenfor, bytte noe rør osv osv....jaja...vi er uansett i rute.



2 kommentarer:

Karin Rønning sa...

Eieren av Ugleredet er veldig fornøyd med fremdrift og resultater, takk til Helen og Terje for engasjement og hardt arbeid! Gleder meg veldig til å komme ned straks over påske!

Ingvild sa...

Ojoj ja her går det unna
Artig å følge med =)