5. april 2017

Den lille blå flisen....episode 2:

Igår ble denne lille, søte blå flisen lagt på plass på kjøkkenet:


Du lurer kanskje på hvorfor det ikke er lagt fliser helt inntil veggen, vel det kommer, men da en nyanse forskjell.

Ved overtageles av boligen, ble det funnet et restparti av flisene til gulvet, men ikke nok. Så de vi fant, ble prioritert her på kjøkken, hvor det er mest synlig:


Kjøkken gulvet skal bli ferdig idag, og det er vi veldig glad for. Da vi har tatt en liten "gambling" her.....søndag var vi innom Nardini, der kjøkkenet er bestilt. Vi er så kjent der nå, så vi fikk avbryte vår selger, Garbiele, og skulle bare høre hvordan kjøkken var i rute?

Nei, det var ikke kommet på hans lager ennå.

Men, jeg er ferdig med kjøkkenet sier prosjekt leder (hæææ, tenker jeg det er vi da ikke, men klokelig holder jeg kjeft, og tenker han har vel en plan med dette utsagnet) 

Uansett, sier Garbriele, jeg må se først og igjen ta mål pga hjørnet i kjøkkenet, jeg ringer deg før jeg kommer. (det var da endelig bra, tenkte jeg)

På vei ut sier jeg til min kjære, men tenk om han kommer imorgen da, og de har ikke begynt å legge flisene på gulvet??

Åhh, ingen fare sier min kjære kjekt.
Garbriel ringer først kjøkken fabrikken mandag, får svar tirsdag og vi hører fra han tidligst onsdag, og innen da skal jeg ha fått flisleggeren ferdig.

Så litt gambling må enn gjøre her i Italia - og er vi heldig kommer Garbriele i ettermiddag, eller imorgen tenker jeg, som hadde vært helt perfekt for da skal dette gulvet være helt ferdig !

De er så flinke her i Italia med flislegging, og mønster, se bare den morsomme variant her, hva en lite blå flis kan lage av mønster:


 
Idag, da jeg stakk nedom for å ta en kikk, sto denne store MB stasjonsvognen foran nedgangen, og fliser ble lesset av.

Tro hvordan i alle verden han kom gjennom den trange inngangen til Borgen?
Jeg ville ikke ha meldt meg frivillig, til å rygge den ut igjen !!


Så her er flere fliser, litt mørkere i fargen, men helt lik størrelse, og jeg tror nok de "glir" fint inn med resten av gulvet, i soverommet.


Her fra soverommet, ett litt mørkere rom, så jeg tror da at gulvet blir ikke det man ser mest på. Der stigen står idag, vil en seng komme, som jeg tror at du ikke vil se så godt farge nyansen, og hvem vet kanskje eier skal en fillery her?



Ingen kommentarer: