31. mars 2017

Tilbake i Bolsena !

Hvor våren møtte oss og en nedstøvet oppgang.....ser kanskje ikke ut som jeg har vasket her, men altså jeg brettet opp ermene fredag morgen og startet å vaske opp det som lignet på en kilo med hvetemel her og inni huset.

Hvorfor?

Vi hadde fått byttet vindu i trappeoppgangen i vårt byhus....noe som var nøye planlangt. Vindu bestilt, og hvem som skulle sette inn, og tolken vår var tilgjengelig hvis noen lurte på noe underveis.

Hva kunne så gå galt?


Vinduet er veldig fint det altså, og denne gangen med brun ramme, og matchet fint til inngangsdøren vår.


Hva var så galt?
Vel, jeg så det ikke med engang, til min kjære sier, når vi går ut og ser på det i dagslys, se en feil mot vinduene i Palazzoen ? Selvsagt har vi ett Palazzo som nabo !

Vi tenkte like vinduer ville være fint, da med sprosser...... ser du sprosser på vårt vindu?
Ikke vi heller gitt........ ikke nok med det, de som skulle levere og innstallere hadde ikke blitt enig om ditt og datt, så vinduet har ikke fått lister på seg og ikke murt på plass vindus karmen.

Merkelig hvordan slikt (så ofte) skjer når min kjære ikke er tilstede?


Ja, alt så nøye planlagt, men hva hjelper det når feil vindu leveres?
Og er montert?

I skrivende stund vet vi ikke hva vi skal finne på......vi har nok ett vindu stående i oppgangen som skal byttes der du ser ett hvitt vindu idag over det nye vinduet, da vår bolig går over 2 plan.



Gudskjelov, var alt i rute på byggeplassen til Ugleredet og Haukeredet og ingen feil gjort der !
Takk og lov...vi skal vel alltids kunne leve med ett vindu uten sprosser tenker jeg........

Ingen kommentarer: