3. mars 2017

Siste innspurt...

... før avreisen vår, ble veldig hektisk.

Men, vet du hva?
Jo, mer enn har på listen, jo mer får en unna gitt ! Så lenge alle møter opp til avtalt tid. Denne dagen gjorde alle det. Dagen startet kl. 08, da arbeiderne kom, så mens min kjære var på byggeplassen, og jeg skulle akkurat ut døren for å rekke frisør timen, ringer det på døren vår.

Hmm rett før halv ti? Hvem er så det...tro?

Jo, det var levering av disse stolene her, som egentlig skal til Ugleredet, men vi plasserte dem på kjøkkenet vårt, fikk betalt gutta som leverte, og jeg rakk frisør timen min. Godt jeg har kort vei å gå.


Hjem igjen, tekster min kjære at du må komme ned å se noe morsomt her, ta med kamera.
Ja, ser du en feil her?


Lampen henger altså oppned, noe som er gjort bevist, da den ikke passet "riktig" vei, og elektrikeren tenkte han skulle være kreativ, og bare snu den..opp..ned....

NEI, det går ikke an, sier prosjektlederen !

Vi skal få kjøpt den, som er laget slik at den kan henge riktig her. Denne skal altså henge over inngangen helt nederste til venstre her i bildet under, du ser den hvite ledningen...:


Ellers, ble de andre ute lampene hengt opp riktig vei:


Her igang med himlingen på Haukeredet. Denne karen her, har himlingene i begge boligene å gjøre,  dvs blant annet impregnering av alle bjelker m.m.

Så skal alle vegger få et belegg mot fukt-sperre, så fin-pusses, så males, skal sies han har med seg en hjelpekar...da vi håper at alt dette skal være ferdig mens vi er i Norge.

Åhh, jeg glemte å si, alle stein-veggene skal også behandles med silikon for å hindre misfarging og sopp...så joda, tror Radu har nok å holde på med en stund fremover ! Husker kanskje det store rommet i Ugleredet, hvor 3 vegger er av stein? Litt å gjøre på badet er det også....glattpusse veggen på kjøkken hvor alt ble revet, og samme på soverommet - hvor ett komplett bad ble revet.



Varmekabler har blitt lagt på badet av prosjektleder Terje i badet på Haukeredet, da dette er ikke vanlig i Italia !


Så i møte med flisleggeren, ble det litt for mye skjeve vegger for han ! Se tusjstreken....

Mye frem og tilbake, da dette rommet er så absolutt ikke kvadratisk, ble det en enighet om at okey, akkurat dette hjørnet her (hvor vinduet er til høyre) - fikk han prøve å jevne ut så godt det lot seg gjøre, slik at fondsveggen som skal være mørk, skulle bli nogenlunde jevnt med fliser opp langsveggen.

Men, igjen...det er jo noe av sjarmen med gamle bygg, de er skakke og skjeve:



Da vi trodde alt var mer eller mindre gått gjennom, ville Radu vite fargevalget på Ugleredets kjøkken og soverom?

Men, jøss tror du at du rekker å komme så langt da?
Tjaaa...vil jo prøve, så da vil jeg ha fargen klar vet du.

Okey, mail frem og tilbake med eieren, og jeg innrømmer det var ikke lett å velge når fargekartene har uttallige nyanser.....fra turkisgrå, blågrå, gulgrå, beigegrå, og dunkelgrå...der tror jeg vi fant den lyseste grå tonen. Da håper vi den fargen skal ligne på hvitt med en hint av sort i seg......


Vel hjemme i Norge, dag nr 2 vi våknet opp på Tjøme, sier min kjære i døsig tilstand:

Jeg må komme meg ned til Radu og Victor?

Litt overrasket blir jeg jo, og sier:

Men, kjære deg vi er ikke i Bolsena idag?

Hvor er jeg hen?

Vi er på Tjøme, kjære....
Tror denne oppussingen har gått helt til hodet på han? Kanskje greit med litt fri :)

1 kommentar:

Anonym sa...

HaHaHa...I had a little laugh about Terje thinking he was still in Italy!!! I can understand it though....
Enjoy being back at Tjome!!