18. mars 2017

Lørdags treff...

De siste 2 lørdagene, har blant annet vært sammen med mine 2 tantebarn. Faktisk har det vært julegaven deres fra meg, som skulle "oppleves" ! Julen 2016 bestemte jeg meg for at de skulle få en "opplevelse", som gave. De får så mange gaver, at jeg tror de husker ikke hva de har fått fra hvem....så jeg informerte dem om min ide i desember, og det var helt greit.

Avtalen var, at de skulle få tenke litt på hva vi skulle gjøre. Så før jeg dro hjem til Norge i mars, ringte jeg dem og spurte:

Har dere tenkt mer på hva vi skal finne på, som er julegaven deres?
Ja, tante Helen, det har vi faktisk tenkt på, og vi har lyst til å se ballett !!

Kan tro tantehjertet mitt banket litt ekstra, så glad jeg ble :)

Valget falt på Sleepless Beauty, som går i Operaen om dagen. Jeg på nett, og bestilte 3 billetter til lørdag den 11 mars. Da vi kom frem og jeg delte ut billettene, sier min eldste, Elin til meg:

Tante, er du klar over at dette er premieren ?

Ehh, nei det hadde ikke tante fått med seg i farten..hahaha - stor stas og masse folk. En herlig stemnig i hele Operaen,  morsomt å oppleve når det er første gang i sine liv de besøker stedet.

Men, det vi ikke rakk å gjøre i forkant, var å gå ut å spise middag, da tante hadde kommet rett fra en lunsj med venner.

Derfor var det middag vi skulle på denne lørdagen, 18 mars.

Pascal i Oslo, har litt nye favoritt stedet (takk lov jeg slipper McDonalds lenger!!) og selvsagt de berømte kakene som serveres der.

Det er alltid så moro å snakke med dem, og høre om deres tenåringsliv, hva de er opptatt av, om vennene deres, om skolen, sminke, klær de liker osv osv......

Jeg leverte dem hjem igjen hos min bror, og fikk med fra min svigerinne, disse nydelige bildene av Elin, som konfirmant, og første gang på ball !

Kan jo ikke la være å tenke at hun minner meg om en liten prinsesse, eller som hun snart er: sweet sixteen, fyller i april:


Så hva gjorde onkel imens jeg var i Oslo?

Det han liker best, prosjekter, denne gangen litt grov muring:


Her på utsiden av leveggen vår. Steiner er gravd ned og murt fast, jord oppå der igjen.

For her skal det beplantes med eføy er planen, så den kan vokse seg og bli en fin grønn vegg, er min drøm:


Jeg fikk meg en tankevekker, da jeg i bilen på vei hjem til min bror, spør jentene:

"Hva husker dere best, gjennom all barndommen deres, opplevelser vi har hatt sammen?"

Det ble helt stille, og jeg ser de tenker alvorlig på spørsmålet mitt, før svaret kommer nesten likt:

"Må være når vi har besøkt deg på Tjøme, hatt en lang helg der med bare deg.  
Tenk tante, det har vi gjort hver sommer siden du flyttet ned dit." (det vil si siden sommeren 2007)


Skal si jeg ble rørt. Varmet tante hjertet mitt dette her...så enn får bare nyte så lenge de gidder å henge med tante, tenker jeg :))

Ingen kommentarer: