20. mars 2017

Levering fra Maxbo !

Det fikk jeg på mandag ! Og det i solskinn og vår steming, og ikke minst plussgrader - hurra !

Først kjørte jeg  min kjære til togstasjonen i Tønsberg, han skulle ut på jobbtur...og jeg hjem igjen, og fikk sønnen og hans kollega ned hit. De skulle fortsett på prosjektet i hagen vår, annekset.

Vi fikk levert en drage, tror det heter det? Den er hele byggets lengde og vel så det.


Presist ble den heis på plass, med hjelp av gutta, som lirket den helt inni "krybbene" som var laget:


Utover ettermiddagen ble det mer og mer synlig hvordan høyde på bygget vil bli, og mer fasong av taket dukket frem. Innvendig skal det være åpent opp mot mønet, for å få en bedre rom følelse, samt være likt som hovedhuset, der har vi den samme løsningen i stuen og det er så morsom løsning. Alle som kommer inn første gang blir veldig overrasket.
 
Tripp, trapp tresko......ideen er at takene her går i 3 høyder, høyest helt til høyre, som viser største parten av vårt hus, så en litt lavere tak høyde i midten ser du, det er mitt kjøkken, så kommer neste bygg, annekset som er frittstående, men likevel ganske nærme, så da skal det ha en litt lavere takhøyde ....det tror jeg skal bli fint, og da ikke så ruvende. Det er tross alt bare ett lite bygg, som ikke skal konkurre med hovedhuset (høres voldsomt ut, skal vel nevnes, hovedhuset er på en flate og er gatens minste hus :)


Da skal det diskuteres, og regnes på takstein kontra shingel løsning ...... drømte vel om likt som huset her, men kontra shingel er det vel snakk om kr. 100.000,- i diff........tror vi ender med shingel tak.



2 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Wow, det var sikkert spennende! Det høres fint ut med et aneks, og godt med litt mer plass! Må få takke for den hyygelige kommentaren fra deg vedr. bunadsbeltet som jeg syr! Ja, det er både skummelt og morsomt på samme tid, og jeg gleder meg til det blir helt ferdig! Ønsker deg en flott dag! Klem Cathrine :-)

Ingvild sa...



Jeg så først for meg en dobbeldør jeg nå som utgang fra kjøkkenet, som gikk videre rett inn i annekset...
Men sånn blir det ikke ser jeg... hehe...

Åh så gøy Helen.
Det blir nok kjempefint.
Gleder meg til å se når det står ferdig ♥