17. mars 2017

Bladmønster !!

Jeg følger ivrig med på Instagram kontoer som omhandler strikking ! Har bitt meg merke i at dette bladmønsteret har blitt veldig populært for tiden.

hmmm...vel det fikk jeg lyst til å prøve meg på.

Hvem kan jeg så strikke til, som er minst i hele familie her?
Jo, størrelse 3 år !
Det må jo gå fort unna. Derfor skal nå Leah, som nettopp fylte 3 år, enten hun liker det eller ei, få seg en bomulls genser med nettopp dette mønsteret på.

Den strikkes fra topp og nedover. Mønster ble funnet på Drops sin nettside, og garnet er Muskat. Eneste Leah fikk velge, via Mamma'n, var fargen. Eller som mamma'n sa:

Hun er virkelig i sin rosa periode nå, Helen. 
Så egentlig hvilken som helst rosa farge, men kanskje litt praktisk med bringebær rosa farge?

Dette ble valget:



Skal sies, det var virkelig veldig morsomt å strikke dette mønsteret, jeg gjorde kun en feil, og så det gudskjelov allerede ved neste omgang, så det var ikke mye jeg måtte rekke opp, før jeg kunne fortsette min vei og få bladene på plass. 

Så håper jeg å få strikket ferdig bolen i løpet av helgen.....

3 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så fint mønster! Og fin rosafarget til en treåring, ja! Jeg har sett at dette mønsteret har blitt populært, men det er veldig fint! Jeg skal skrive det på listen min, og kanskje forsøker jeg meg på noe med blad-mønster etter at bunad-søm-perioden er over! Ønsker dere en fin helg! Klem Cathrine :-)

Ingvild sa...

Så flink du er Helen
Lucky girl!!!

Anonym sa...

I love the colour and it is so beautiful! Clever you!!!