15. februar 2017

Vinduer !

Er det ikke mange av i Haukeredet !

Men, de som er, ser du her.

I det som vel strengt tatt kan vel kalles, allroomet, er det ett stort vindu og ett lite. Begge skal få nytt glass, og det fra lokale glass mesteren her i Bolsena. Smijerns ornamentet du ser i vinduet til venstre, skal bevares og shines opp. Noe jeg syns er så fint, da sånt er tradisjonelt  her i Bolsena, men for oss nordmenn sikkert litt uvanlig....?

Det lille til høyre her, dukket faktisk opp da vi fjernet noe papp som dekket det til:



(S: legg merke til at det har blitt trukket ledninger / elektriske punkter under vinduet her...resten blir gjort ferdig til helgen)



Mens vi hadde vært i Frankfurt, hadde strøk nummer tjaaa 3 eller 4 med murpuss, gjort at det så slik ut p.t.:


Denne lille alkoven her, har blitt pusset opp så fint !
Tro hva eier'n vil ha inni her?
Madonna figur?
Buddha figur?
Favoritt vinglasset sitt...?
Lyslykt?
Plante?
Kunst figur?

Ja, som du skjønner, her kan enn bare velge - og når jeg vet svaret - håper jeg å vise dere bildet.


Åhh, jeg må ikke glemme,  det er ett vindu til, ett bitte lite vindu på badet, herfra ser du rett ut på hagen.

Veggene her, har også ennå flere lag med puss på seg nå:


Nå byggemøte i Ugleredet, husker jeg nevnte det var ett objekt til som skulle pusses "litt" opp....?

Vel, det kommer i neste innlegg - til da, ønsker dere alle en finfin onsdag, her i Bolsena har vi fått vårstemning, med skinnende sol fra skyfri himmel ;)

Ingen kommentarer: