24. februar 2017

Vår steming...

.. fikk jeg her om dagen, da vi besøkt gartneriet ! Nei, vi skulle nok ikke ha noe blomster denne gangen, litt for tidlig, derimot en del min kjære trengt vanningsanlegget her på vår tak terrasse.


Fikk jo lyst til å kjøpe med meg dette sitron treet...men, den gang ei. Det får bli i april, når vi kommer tilbake etter en tur i Norge.

Sitron trær her omkring, blir plantet i potter/krukker ser jeg. Da de vinterstid blir gjerne satt inn i garasjer, eller dekket til - da det blir nok litt vel kaldt og surt for disse sitronene:


Jeg vet også om ett par til, som gleder seg til våren virkelig har kommet og skal beplante disse to bedene her i hagen.

Nå er all stein tatt opp, og bedene har blitt satt med stein kanter, ser man konturene av hagen my bedre:



Hve med roser her? Klatrene oppover murveggen...eller kanskje lillablå hortensia? Med andre ord, valgets kvaler....uansett, alt blir fint her:


Spent på å se denne busken i blomstring. Du lurer kanskje på hvorfor den ikke er fjernet? vel, bak den og muren her, er naboen, som også har en hage, så får å slippe innsyn er denne en fin liten grønn vegg. Tror også den skulle ha noen blomster....? Vi får se når mai mnd kommer........:


Jeg likte særlig godt den lille detaljen av en hjørnestein de greide å finne og legge akkurat i venstre hjørne her, ser du den?

2 kommentarer:

Karin Rønning sa...

Ja, dette var fine bilder. Har allerede tenkt roser! Og så kanskje noe timian som kant eller bunndekke. Og rosmarin mot muren.. kan vel ha hortensia mellom rosene, men de krever jo mye vann? Går det med clematis på slike terrasser? Og så et par digre potter..

Ingvild sa...

Kan kjenne duften av blomstene helt hit...
Gleder meg til å besøke den lokale gartneren her om et par måneder ♥