28. februar 2017

Ut på biltur, igjen....

....var vi forrige helg!

Vi startet i Bolsena, lørdag ettermiddag, etter møter på byggeplassen (som jeg nå har døpt det til, da det er full fart hos begge enhetene), og en nøye gjennomgang med de som skal jobbe der mens vi er Norge.

Derfor en sen avgang, og en ganske kort kjøretur var planlagt - med første stopp i Mantova ! Vi gjorde vel kjøreturen på ca 3,5 timer.

Det var min kjære, som hadde funnet hotellet via booking.com som vi bruker trofast, såpass at vi har blitt "genius" medlem ! Ihvertfall, da vi ankom hotellet sier min kjære:

Jøss, her har vi jo bodd før !

Vel, da vi gikk til resepsjonene kjente jeg meg igjen, og sier det må ha vært endel år siden, og riktig, vi fant ut det var i 2012, og det er jo endel år siden det....han hadde ikke kjent igjen bildet på nettet...haha...og når sant skal sies, ikke jeg heller !

Vi hadde en veldig hyggelig kveld i Mantova, det var tydelig lørdags stemning, og en mild kveld, så alle barer hadde uteservering. Moro med litt liv og røre. Deilig middag ble spist, så der (igjen) røk slankekuren vi aldri kommer i gang med.

Neste morgen var det tidlig avreise, til Leipzig.

Etter vel nesten 9 timers kjøring, kunne vi nyte Furstenhof Hotel, som jeg er særlig begeistret for. Jeg liker at det kommer hjelp ut, som tar inn bagasjen vår, tar bil nøkkelen - og kjører bilen bort til den underjordiske parkeringen, litt luksus det.

Klassisk værelse, og hva passet vel bedre enn med blå detaljer ?
Jeg som har helt blå-dilla om dagen. Sist vi bodde her, var det grønt som var detaljer i rommet. Likte nok dette bedre....og mannen? Snakker med resepsjonen, som hadde reservert bord til oss hos Auerbachs-keller, nettsiden her.



Grønn marmor på badet, som vel begynner å bli "in" igjen har jeg lest i interiørblader ! Vel, jeg tappet i badekaret, og nøt ett langt deilig bad, før vi gikk ut og spiste middag.


Neste morgen var det senere avgang, da fergen fra Hirtshals skulle gå kl. 22.15. Bilen var blitt kjørt fram og vi satte abgårde ved halv tolv tiden.

Dette var mandag - så vi hadde mye trafikk og igjen alle trailere (de har stort sett forbud, å kjøre søndag). Tok oss ca 8,5 timer å kjøre dit, og da vi kom til Danmark møtte vi på regnet.



Slitsomt å kjøre i mørket og med regn....så det gjorde gudskjelov min kjære. Fremme i Larvik kl. 0200, var det bare å snike forbi hele køen - da vi skulle kjøre på rødt (ingen kjører der) og fortolle inn vinen vi hadde med. De som kjørte på grønt gikk det veldig tregt med, da alle ble stoppet !

Skal si det var godt å komme hjem og ikke minst krype til sengs kl 04...... vi var slitne.

Ingen kommentarer: