23. februar 2017

Skummelt, skummelt....

.... er det når det ringer på mobilen min, og jeg ser ett italienske nummer, som er ukjent for meg.......jeg er dessverre ingen kløpper i det italienske språket.

Men, enn må jo svare, så jeg svarer, og lytter med alt  jeg har av ører, for nå MÅ jeg konsentrer meg hva som blir sagt. Du kan banne på at vedkommende som ringer, kan jo selvsagt ikke snakke engelsk. Heller ikke i dette tilfelle.

Ihvertfall samtalen starter med:

bla bla bla Marino Fa Mercato (gudskjelov, det er en av møbel butikkene, så langt vet jeg ihertfall hvor de ringer fra) bla bla bla bla bla sedie (hurra, det betyr stolene, stemmer vi har bestilt stoler herfra) bla bla bla...

Her bryter jeg bare inn å sier:  
Qando arrivo Bolsena (som skal bety, når leveres Bolsena?)

Bla bla bla sabato settimana

Okey

Stolene blir levert lørdag før lunsj !

Da var det bare si:  
Perfetto, ciao, og få lagt på røret fort som fy. Puuuuhhhh


Var faktisk ganske så fornøyd med meg selv, som hadde forstått 4 ord, ut av alt det hun lirte av seg.

Så hvilke stoler blir levert?

Disse her, kjøkkenstoler til Ugleredet. De er veldig italiensk i stil, du ser dem gjerne på restauranter rundt omkring her, men da i en litt mindre og nettere utgave.

Disse har jeg selv på mitt kjøkken, de er større enn restaurantstolene, og bedre å sitte på syns jeg.
Her på landsbygda, er brune tre møbler alltid moderne !

Litt typisk italiensk er viktig å ha, enn er tross alt i bella Italia !


Da venter jeg spent på lørdag !!

1 kommentar:

ingridtunheim.no sa...

Uff, ikke godt med telefonsamtaler der man ikke forstår språket. Dog var du god som klarte å tyde budskapet.