13. februar 2017

Fine FRANKFURT !

Min første tur til Frankfurt, håper ikke det blir min siste !

Her kommer jeg gjerne igjen:


Den kjente broen Eiserner Steg, hvor det langs kantene var feste hengelåser, gjerne inngravert med navn og datoer på. Ganske romantisk, særlig med tanke på at det var ikke mange dager til Valentins dag.


Været de første dagen, var overskyet og litt grått med ca 4-5 grader. Så perfekt gå vær...


Hotellet lå i gang avstand fra Seil, den kjente gågaten, derfra fant jeg også veien ned hit til den eldre bebyggelsen av Frankfurt som heter: 

Rømer:




Mens min kjære jobbet på Frankfurt messen, var jeg derfor alene på dagtid, og gikk og gikk .... til jeg fant ut at jeg hadde jo vært på farten / på beia den ene dagen fra kl. 10 til 18.....ikke rart jeg var litt sliten i beina og ryggen !

Når det er skrevet, må jeg bare si at byen egner seg så bra til å gå rundt i !

Lett å finne frem, godt merket med store turist kart info tavler, og når jeg sto litt fast (hadde litt vanskelig å finne Goethes hus) spurte jeg bare om hjelp. Alle jeg snakket med kunne engelsk, og var veldig behjelpelige.

Her er jeg på tak terrassen til varehuset Galeria Kaufhof, hvor det på toppen er en restaurant / bar / kafe, og de har denne flotte terrassen med magisk utsikt over hele byen:




Dessverre, denne dagen var det ikke noe sol å se, overskyet og ca +5 grader.



Litt shopping ble det også, fant meg sko - i fargen nude, som jeg har ventet på å finne. Ballerina stil og jeg tror de skal  bli perfekte til sommersbruk !

Også fant jeg meg nye filt tøfler til å ha i Italia, de er nok egentlig egnet til jul, da motivet på dem er av Rudolf er rød på nesen !!!

Søndagen 12 februar, skulle jeg dra ut til Ambiente messen, hvor min kjære jobbet. Tok T-banen ut dit, noe som var veldig lett og kjapt.

Det er et stort område med ialt val 10 haller, her sees noen av dem:



Det var artig å bli med min kjære, men herlighet så svært det var her inne. Greide å gå meg bort, men fant til slutt den riktig utgangen hvor vi hadde avtalt å møtes.





Fine dager hadde det vært her i Frankfurt, og vi fløy hjem til Roma mandag ettermidag. Jeg håper virkelig at jeg ved en annen anledning kommer her igjen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lovely pictures from Frankfurt!!
You were lucky to find some lovely shoes,and also a handbag! Always fun looking in shops where you haven't been before.