21. februar 2017

En helt vanlig ukedag....

..som starter med en tur ned til Massimo, baker'n, hvor ferskt brød kjøpes, og jeg treffer på denne lille lastebilen til Tonnino her i smugene igjen, nok en omgang med flere bortkjøringer skulle til:


Mye som fjernes, og mye som skal kjøres inn og bæres ned igjen.

Husker jeg nevnte ett bad var fjernet, men så skal vegger og gulv bygges rettes opp igjen..mao, her skal det mures:


Fra denne vinkelen sees alle materialene ennå bedre:



Så da en haug med jord, ble vurdert å fjernes, ble tanken ble revudert - å et hønsenett ble innkjøpt og jorden "silt" - da det var kommet masse murpuss og stein imellom.

Men, jorden trenger vi her til bedene ...så istedenfor å bære vekk, for så kjøpe ny som bæres ned, syntes vi dette var en smart løsning:


Langs hele denne murveggen skal ett bed anlegges, men før det, legges fuktsperre, så rammes det inn med steiner, som plukkes av haugen til høyre her, så brukes denne jorden, volia:


Må få rammet inn dette bedet, FØR de skal begynne med hele hagen, som er belagt med steiner idag, og skal fortsatt være det, men det skal bli støpt.

Denne hagen blir en perle, som jeg virkelig gleder meg til å se fremgang på - men, det blir nok først uti april mnd.

Ellers, startet dagen her kl 0815, med rørlegger som kom til Ugleredet, han skal fjerne alle rør som ikke er eller skal brukes mer. 

1 kommentar:

Bente sa...

Prosjektene går sin gang ser jeg. T har mye å styre her, men det klarer han med glans er jeg sikker på. Det vil bli en helt fantastisk hage når den blir ferdig. Jeg vet jo hvordan det har sett ut der. Nå er vi noen dager på hytta, fint vær idag. Håper på noen deilige turer rundt på øya.