6. februar 2017

Årets første strikke prosjekt....

...er endelig kommet seg av pinnene !

Det har virkelig tatt sin tid selv om denne er super lett å strikke. Men jeg heller ingen stor racer på strikking, koser meg med det, og brått legges det litt bort ... og akkurat dette prosjektet ble lagt bort i sommer (ble for varmt å strikke mohair garn), samt 2 mnd mens jeg var i Norge, da det lå igjen her i Italia.

Jeg måtte også finne ut hvordan man heklet krepsemasker rundt hele....?
Godt enn finner alt på youtube ! Jeg strikket også ermene lenger enn oppskriften til Sandnes garn.

Men, altså endelig ferdig og fotografert:


Såååå glad jeg er ferdig. Tror denne blir fin til våren, over en tynn topp, liker den godt til jeans, og selvsagt er den da i blå, heter vel egentlig petroleumsblå:


 Her fra bladet til Sandnes garn, og med trekvart lange ermer, men ble mer fornøyd med mitt valg.


Da har jeg en pose med 10 nøster mørkeblått ull garn, som venter på meg......

3 kommentarer:

Anonym sa...

I love the colour (blue is my favourite colour as you know!)and it looks beautiful!!! You are so very clever to knit!

Kjersti sa...

Kjempefin! Også så gøyalt bilde av deg - fin fotomodell du!

Elisabeth sa...

Så deilig en jakke. Den tenker jeg skal bli god å ha "når vålsol i bakkene blinker" :) God søndag!