22. januar 2017

Gatelangs i Wien.




Endte opp i shopping for min manns del ! Fant seg en skjorte og en strikke lue fra italienske Napapijri, du vet merket som bruker det norske flagget....?

Denne Porschen var parkert utenfor og liten tvil hva den reklamerte for:


Vi hadde kjøpt konsert billetter til denne kvelden. En liten konsert med kun 120 gjester, og ble holdt her i Palasset Kinsky. Vi gikk tur bortom dit på dagtid, og fant ut at det var kun 5 minutter å gå fra hotellet, hvor perfekt var ikke det ?

Morsomme var, vi gikk inn feil gate, og ble litt usikker på dette, så vi spurte en pen dame som kom gående mot oss, på tysk.

Hvorpå hun svarer og jeg sier på norsk var det gaten bortenfor hun mente?
Hun sier overrasket: Er dere norske ? På flytende norsk.

Ja, sier vi like overrasket.

Hun hadde bodd i Wien i 20 år, og gift med en østerriker.

Ihvertfall vi fant Palasset vi skulle inni og kikket oss rundt i ro og mak, før kveldens forestilling:



Selve ballsalen hvor det skulle holdes var stengt på denne tiden av døgnet. Under konserten var det ikke lov å ta noen bilder.

Det var en utrolig flott opplevelse, da vi satt på første rad, og det var uten overdrivelse kanskje 6 meter foran oss sto musikerne !


Middag tok vi hos The Bank Brasseri og Bar, og som navnet tilsier det...ja, dette var tidligere en bank, og antagelig den flotteste i Wien ut fra all marmor og stash det var her inne:






Ikke min favoritt, men østers fristet min kjære:


Dessverre ble de fleste bilder av meg, seende slik ut...veldig uklar og det til og med de tatt på dagtid....men, dette må jeg vise, da jeg har på meg den andre toppen jeg fikk av deg Mamma til jul og den er jeg så fornøyd med:


Det var ett deilig lite avbrekk fra hverdagen da vi fløy hjem lørdag, og hadde helgen hjemme i Bolsena. Mandag var det møter på gang igjen angående Haukeredet, denne gangen med rørleggeren...m.m.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Beautiful pictures from Vienna!!! I remember it well from when I was there about 18 years ago!