9. januar 2017

En etterlengtet start....

....hva passer vel bedre enn å gå inn i uke 2 av 2017, med at idag mandag 9 januar begynner jobben med nedriving, innvendig av Haukeredet !

Johooooooo dette har vi ventet lenge på, for ikke å snakke om eier'n - han har ventet i over 1,5 år.....har ikke vært lett å få kjøpe denne lille perlen, vært en "advokat mat pakke" uten like, grunnet en forkjøps rett m.m. uten å gå nærmere inn på den saken her.

Så idag morges møtte min kjære opp, for å ta imot arbeiderne, sjekket at de fikk strøm, og være sikker på at de begynner i den enden vi har blitt enig om.

Dere som har vært nede, vet jo de smale smugene her, så det er kun slike jobbe biler, som kan komme seg frem, og denne møtte meg idag på min vei ned for å ta bilder:


Ingen tvil, her er ting på gang, da jeg kjenner igjen bidet og servant fra badet:


De skal få gått seg mange hundre turer opp og ned her, tenker jeg før alt er vekk. Ja, for Haukeredet ligger helt nederst her:


Har verdens fineste utsikt fra hagen, og her var mer fra badet:


Jepp, baderomsdøren er fjernet. Det skal bli en skyve dørs løsning inn til badet:


Der var rompa til Jaggamo, best å ikke skremme han, for her bråker det fælt:



Noe jeg vet av erfaring, og hogge vekk - er en jobb som går ganske fort unna, verre er det når alt skal bygges og mures opp igjen ;)


Han skulle være ferdig idag med å fjerne alle fliser og baderoms innredning, og muligens få begynt å hogge ned flisene på kjøkkenet. (Nysgjerrig som jeg er, skal jeg nok ta en titt i ettermiddag;)

Men, klart den lille bilen med lasteplan blir fort fylt opp, og MÅ tømmes før kl. 15.00 på depotet, for da er det stengt for resten av dagen....husk vi er Italia, og alt med åpningstider er en helt annen verden enn hva vi er vant med i Norge ! hehehee

Solen skinner og varmen skal komme tilbake, sies det, så en bedre start på en ny uke går neppe an...tralalaalalalalaaaaaaa

Straks klokken halv tre.....og jeg stakk nedom igjen jeg, etter lunsj, og se bare her:


Badet strippet, hvorfor stå wc igjen tro....?

MEN, den største overraskelsen var dette her.......pussen er tatt av deler av det som er kjøkkenvegg:


og bare se hvilken flotte sassier steiner som dukket frem, hallelujaaaaaaa !!


Dette var vi veldig spent på å se !

Mureren vi bruker, sa det var nok en stor mulighet at det var noen virkelig flotte steiner bak her, og ja nevnte jeg at bygget er bekrefter å være cirka 700 år gammelt !!

3 kommentarer:

Bente sa...

Jeg kan høre du traller helt hit Helen, solen skinner og oppussing igang! Perfetto.
Kan dessverre ikke si at jeg traller. Influensaen sitter fast. Begynte 4 Jan og ikke bedre, så idag måtte jeg ringe legen å få sterkere medisiner. Gleder meg til å følge med videre. Håper på en tur snart igjen.

Anonym sa...

Very interesting to see the pictures! I must say they work hard...and what a surprise to find a wall built ca.700 years ago...unbelievable!!!
Looking forward to seeing the end result!

ingridtunheim.no sa...

Hei Helen. Jeg har kjøpt mitt eget domene og bruker plattformen Wordpress. Jeg har kjøpt en oppgradering, men du kan også ha gratis blogg hos dem. Jeg svarte deg på bloggen min, men tenkte du kanskje ikke så det der. God helg til dere.