2. januar 2017

2017 - og første vårtegn....??

Først, godt nytt år til dere alle sammen, som kikker innom her !

Og så, første vårtegnet jeg har sett her i Bolsena, var idag, og det var i hagen til vår venn, som har Haukeredet ! Hvis jeg husker rett, tror faktisk dette er iriser:



Mens vi var i Norge, har hagen her, blitt totalt ryddet opp, he skal all stein tas opp, og hele plassen skal støpes også legges samme stein ned igjen. Noen få blomster bed skal også bestemmes:


Innvendig har det også skjedd endel !

Se bare her, hemsen er fjernet, og hvilken takhøyde !! Til venstre i bildet vil det komme kjøkken, og det du ser av en halv hvit vegg, er badet.

Her skal veggene til badet bli litt høyere, og kun oppå badet bli en liten hemsen, til å stable bort til og tang:



Da skal det ordnes med bortkjøring av all plank og trapp, for sikkerhets skyld først opp til Villa Helena, så skal vi se om ikke noe kan brukes siden til noe benker eller annet, spørs hva vår venn finner på ;)


Da har vi fått litt oversikt, før første møte i år starter klokken 14.30 med ennå en byggmester,
 og ennå ett anbud skal innhentes !!

4 kommentarer:

Kjersti sa...

Godt nytt år!
Nå var det flere innlegg å lese seg opp på her, ja - mye koselig! Så veldig fint ut å besøke Askepotts slott :) Og så deilig med vårtegn!!! Her hjemme synes jeg faktisk det har blitt en del lysere allerede siden vintersolverv, så det føles som våren glimrer i det fjerne.

Karin Rønning sa...

Det ser ut som Sveins leilighet og vår felles terrasse? Gleder meg stort til Bolsenaturen den 26. januar. Blir hyggelig å se dere igjen der nede også!

Vivian Rivenes sa...

Godt nytt år! Og velkommen tilbake til Italia:)

Bente sa...

Hei Helen.
Her var det kommet flere innlegg fra deg som jeg ikke har sett.
Godt dere kom dere avgårde da dere gjorde. Det blåse helt forferdelig, og det kom springflo her vi bor.
Morsom å se Askepotts slott, ogikke minst Haukeredet.
F har hatt kraftig influensa fra nyttår og tror du ikke den slo til hos meg 4.januar. Alle i familien har nå vært syke. Om jeg må si de:, nå synes jeg synd på meg selv. Lenge siden jeg har hatt slik hodepine som nå.

Ha en fin helg i Bolsena.