25. desember 2016

Ut på biltur...og 3 nøtter til Askepott !

1. juledag, og vi hadde tenkt å bruke den dagen til å pakke koffert og bil, vi skulle ta fergen neste dag fra Larvik til Hirtshals. Vi skulle nemlig kjøre tilbake til Bolsena.

MEN, så sa alle værmeldinger at det var storm på vei....og 2 juledag ville bli ille......ja, hva gjør enn da? Vi kunne ikke risikere at fergen ble innstilt dagen vi skulle ta den.

En sjefs avgjørelse ble tatt, vi fikk dra med fergen 1 juledag på ettermiddagen. Okey, fikk endel mindre tid til pakking og fiksing hjemme, men det var det verdt da jeg fikk byttet billett. Vel byttet og byttet, kostet like mye som en ny ! hahaaa........

Viste seg å være riktig valg, da vi nest morgen sto opp i....


....Hirtshals, og leste på nett at Color Line hadde innstilt fergene morningen 2 juledag !!


Vel, var ikke mye bedre vær her heller gitt....vi kjørte gjennom Danmark i varierende regn og kraftig vind til tider:


Vi hadde ett langt strekk foran oss, neste stopp på kvelden var i utkanten av Berlin. Men, neste morgen da var jeg spent, vi hadde lagt inn ett lite kultur besøk til:



Du kjenner det kanskje bedre igjen sånn som det ser ut nå på vinteren, dog det manglet snø:


Ja, det er her Askepott dro på ball, i filmen:


Her blåste det sånn, at paraplyen vrengte seg, men inn hit skulle vi:



Dette hadde jeg sett frem til. Filmen har jeg sett / hatt på nesten hver eneste jul, og elsket å se filmen som barn. Så dette var så moro å se "live":



Niks, de er ikke ekte, men du husker sikkert scenen hvor de hjelper Askepott med å sortere:



Her er da Askepott og prinsen, som sakte snurret rundt og rundt .....


Niks, skoen passet ikke str. 42 foten til min kjære gitt:


Da var det bare å sæle på igjen, og plottet inn på GPS: Dresden som neste stopp !


3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastic pictures....so romantic. Yes I remember watching the film with you every Christmas!

fruentimmeret sa...

Det slottet vil jeg også besøke en gang. Flotte bilder :))

Ingvild B sa...

Ojojoj så artig Helen
Der skulle jeg jammen vært!
Dvs dit må jeg jo bare dra!!