9. desember 2016

Postkort fra.....

...... min fødeby:


Hvor jeg igår skulle møte bloggvenninne, Bente - til vår årlige julelunsj.

Vi hadde begge tatt toget inn til Oslo, jeg fra Tønsberg og hun fra Fredrikstad, og med sin yngste datter. Fint å få hilst på henne, og ønsket god jul, før hun skulle videre til sitt juletreff.


I år som ifjor, var det bestilt bord på ærverdige Bristol, Vinterhagen. Hyggelig stemning her med pianospill i bakgrunnen:


I disse dager kommer blåtimen tidlig, så da ble det litt fotografering på min vei ned til Aker Brygge, hvor mannen skulle hente meg.

Så koselig å se byen, så fint pyntet med julelys:

 



Vel fremme på Aker Brygge - var det store forandringer gitt ! Helt nytt (for meg) med butikk delen, fin og oversiktig. Men, veldig glad for at denne flott murveggen fremdeles får sto:


Kikker allit på denne fine statuen, når jeg går her....noe som vel er toppen 2-3 ganger i året !


Så var det å kjøre mannen til guttas julebord treff, mens jeg kjørte til Røa, for å besøke min nyopererte venninne der :)

Med andre ord, en veldig fin og sosial dag !!

2 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Je det hørtes kjekt ut med en dag i julekledde Oslo. Bristol er jo også stemningsfullt og ærverdig. Gøy med nye hippe steder, men like gøy med fordums prakt noen ganger.

Anonym sa...

Lovely to see the Christmas pictures from Oslo!!!
I had lunch at the Bristol Hotel many years ago, and yes it is a very special place!