31. desember 2016

Årets siste dag, var vi i....

ORVIETO !



Nyttårsaften, ble faktisk gjort om litt i siste liten, da vi først hadde andre planer...men, gjorde om da vi fikk besøk av min kjæres kompis, som ville feire med oss.

Så da var det bare å spørre pent min italienske venninne, kunne hun bestille billetter til konsert, bestille bord på restauranter for oss, mens vi var i Norge ! Snill som hun er, var alt booket ferdig til vår ankomst, takk Cristina.

Vi skulle først ha nyttårsaften lunsjen vår hos Trattoria Vinosus, der har de så god mat ! Syns dette var morsom bildet av min kjære, der han ivrig forteller og gestikulerer:


Mini bånd spagetti med trøfler, ja det ble min lunsj på årets siste dag:



Hvert år har Orvieto en jazz festival, Umbria jazz winter - og denne gangen er det 24 gangen dette foregår:


Vi skulle på en konsert kl. 15.30 og den var her, i Palazzo Popolo, 2 etasje:


Kvelden startet med en predrink i Falkeredet, sammen med disse pent pyntet karer:


Selve middagen var bestilt hos Peppe Nero, en virkelig gourmet restaurant som ligger i Capodimonte, ca 20 minutters kjøretur fra Bolsena.

Vi hadde 8 retter vi skulle gjennom, og jeg må innrømme 2 takket jeg nei til, og 2 ble halv spist. Selv om det var små porsjoner ble det mektig for meg. Men, du og du så deilig mat det var, her baccalao:


Nøyaktig kl. 24.00 fikk vi servert prosecco og fyrverkeri kunne vi se i det fjerne, en perfekt inngang til ett nytt og spennende 2017 !

1 kommentar:

Anonym sa...

What a lot of food...!! I might have managed 3 courses but not sure! However, I'm sure it all tasted delicious!!!
Happy New Year!!!