20. november 2016

Bursdags lunsj med en ...

....13 åring ! Ja, tenk da har yngste niesen min blitt, tenåringsjente !

Dette måtte feires, noe forsent dessverre, men det har de blitt vant med, at tante ofte er i Italia, så bursdagslunsjer blir når tante kommer hjem. Dette har vi nå gjort i mange år, og det morsomste nå er, at med alder, blir også interessen for litt "finere" restauranter vekket !

Takk og lov, da er jeg ferdig med McDonalds osv.... Det som nå sto på ønskelisten var Pascal i Oslo.

Så dit dro Silje og jeg på lørdag:


Kyllingsalat på minstedamen:


Jeg valgt toast med salat:


Men, det som var mest spennende, var selvsagt kaken til dessert ! Hun valgte seg en sitron marengs, og den skulle bli vist på snapchat, så venninnene skulle se hva hun fikk på en lørdags lunsj:


Shoppet gave, har også blitt morsommere for en tante...det startet faktisk for noen år siden da de endelig oppdaget klær og sko, og nå har vi i en alder av 13 år oppdaget SMINKE:


Da var det bare å gå seg bort i sminkeavdelingen på Steen og Strøm ! Der ble også gaven funnet og pakket lekkert inn, noe denne lille damen virkelig syntes var morsomt.

Den samtalen over en deilig lunsj, er gull verdt. Det er så spennende å høre om hennes ungdomsliv, og skolen - venninnene jeg har hørt om de siste årene, kles smak osv osv.  Og ikke minst at det fremedeles er stas og gå ut med tante....... jeg lot ikke en knekt jeksel (ja, skjedde mens jeg spiste lunsjen min) ødelegge denne magiske dagen.

Ja, da vet jeg hvordan min uke begynner med.... t a n n l e g e n....sukk

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Nydelig jente, Helen. Forstår dere koser dere, begge to :)
Men så skitt med den jekselen da. Håper du har fått ordnet den.

Kjersti sa...

Veldig koselig at hun synes det er like stas å være sammen med deg! Høres ut som en deilig dag.
Men knekt jeksel... du sliter litt med tennene for tida du også? Kan det være alderen vi er kommet i....?

Anonym sa...

Lovely pictures...!!!
The food looks so delicious!!!

Anonym sa...

Helt enig med Kjersti. Hyggelig å følge med sidene dine Helen. Else