12. oktober 2016

Impulsiv....jeg...?

Torsdag 6 oktober skulle min kjære fly fra Oslo tilbake til Italia. Samme dag skulle min beste venninne med familie fly til Nice, men jeg trodde de hadde en tidlig avgang. Men, der tok jeg feil !

De møttes selvsagt på Gardermoen, og barna hennes var helt sikker på at min kjære var der, fordi han skulle bli med dem - som en overraskelse, og skuffelsen var stor da de ble fortalt at nei, han skulle nok ikke fly med dem til Nice, men til Roma til meg.

Vi fikk der og da invitasjon om å kjøre opp å besøke dem, følgende helg. Men, sa nei, var enig om at det ble litt langt å kjøre, når min kjære kom veldig sent hjem den torsdagen, da flyet var 2 timer forsinket.

Neste dag, fredagen, fortsatte terror maset, neida jeg mener invitasjonen om vær snill, kom da.... hun brukte til og med "barnekortet" som jeg kalte det, og fikk sønnen til å ringe min kjære, da de har en helt spesiell fin kontakt, og igjen måtte si nei. kommer nok ikke.

Så den kvelden, gikk det en liten faen i meg, som tenkte, nå skal hun få ønsket sitt oppfylt og få sitt livs sjokk, bare at vi kommer ikke kjørende opp med bil, vi sjekker flyavganger !

Fant selvsagt perfekt flyavgang lørdagen morgen med easyjet, med retur som passet fint mandag 10 oktober, så jeg bestilte flybillettene, med ett stort smil om munnen, mens jeg leende sier til min kjære, ingen vits å pakke ut lille kofferten din, du skal dra igjen lørdagen morgen med meg til Nice !

Min kjære byttet ut til rene truser, og jeg la oppi samme lille koffert ett par antrekk, og avgårde vi dro. Dette er all bagasjen vi to hadde med oss til en helg i Frankrike, ikke verst det:


Jeg hadde ennå ikke sagt noe til min venninne at vi kom ! Ventet til vi sto ved gaten på Fiumicino flyplass, og tavlen viste avgang til Nice kl. 12.05, tok ett MMS bildet og sendte det like godt til henne, med teksten: Fintfolk kommer, er cabriolet vasket?

Tok ett sekund før hun var på tråden, og sier:

Helen, du tuller?
Nei
Jo, du tuller med meg nå, ikke sant?
Nei,
Er det virkelig sant? Kommer dere altså...?
JA 
Masse latter, og jeg skulle virkelig gitt mye for å ha sett ansiktet hennes akkurat da gitt.

Men, nå må jeg legge på, sier jeg - boarding på gang, vi tar lunsjen i Nice, så ringes vi og avtaler hvor vi møtes, ok?

 




Vi tok bussen inn til sentrum, og gikk innover gamlebyen, hvor vi tenkte å spise lunsj:


Ankom til nydelig vær, og det var bare å finne ett koselig sted å sitte ute. Dagens lunsj ble cesar salat:


Etter lunsj, gikk vi videre langs strand promenaden til....

 




....til båthavnen, hvor vi hadde avtalt de hentet oss.


Etter 5 timer, fra vi dro hjemmefra i Bolsena, til Villefranche, var det champagne å få:


Vi hadde en virkelig herlig helg ! 

Spiste foie grad, drakk champagne, deilige lange lunsjer med rosevin til. 
Gikk fine turer i vakreste høstvær du kunne ønske deg. 
Fine samtaler og ikke minst masse latter.

Føler virkelig at man lever, når enn er litt gær'n gitt !




Jeg er så glad vi gjorde dette, og jeg må innrømme, så impulsiv har jeg ikke vært siden jeg kjøpte bil for 3 uker siden....som jeg ennå ikke har hentet? Hahhahaaa

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så vakkert. Skjønner godt at du var glad dere gjorde turen.

Kjersti sa...

Jeg er imponert! Eller, egentlig er det jo ikke overraskende at du er så impulsiv... men, jo - allikevel, imponert!

Anonym sa...

That really was a quick decision...but well worth it! Glad you enjoyed your trip!!!