21. september 2016

RABY Castle !

When in England a Sunday, off course you visit a CASTLE !

Høres jo fornuftig ut, ikke sant? Etter at broderen hadde snakket med mammas utrolig hyggelig nabo Ian, som anbefalte oss utflukt hit:


Ruby Castle med sin fantastiske hage:



Jeg ble helt euforisk da jeg så disse hekkene her....mamma mia, har du sett noe så morsomt, noe så kreativt som en slik hekk? SÅNN HEKK vil jeg også ha, skrev jeg til min helt her livet, men fikk ikke noe svar.....vel, det er jo lov å drømme?


 Inne i stallen var det flere gamle, flotte gamle hestevogner sånn som denne:


Artig info, da jeg ikke kunne dette på engelsk, og når jeg tenker meg om...neppe på norsk heller hahhaha:


Denne dagen, søndag, var der marked på en liten del av den enorme eiendommen. Slottet åpnet for publikum kl. 13.00.....etter å ha ruslet rundt i den opparbeidet hagen, gikk vi gjennom denne porten -mot selve slottet:


Mor og sønn / bror på vei inn til slottet:


Hvor det dessverre ikke var lov til å ta bilder........synd, for dette var virkelig verdt et å se, nydelig saler, gamle soverom, flotte trappe oppganger, det gamle storkjøkkenet...osv...osv....


Ja, til og med 2 små innsjøer tilhører eiendommen, her den ene....


Jeg forelsket meg helt i hagen, og da jeg så disse hekkene her....ja, dere vet jo hvordan hekkene på Villa Helena er......vel, her er jo inspirasjonen:



En fantastisk flott utflukt, i vakkert vær !


3 kommentarer:

Elisabeth sa...

For et nydelig sted! Er noe helt spesielt med disse engelske slottene og parkene rundt. Inspirasjon :) Spent på hekken i Villa´n framover nå ;)

Kjersti sa...

Å, det er så deilig med sånne dager! :D

Anonym sa...

We had such a lovely day at Raby Castle...and we were very lucky with the weather! I would also like my hedges to look like that!!!