26. september 2016

Fine dager i Norge.....

...hvor mye skjer....og du lurer vel på hvorfor det er bildet av en Audi A6 Allroad ...?

Ja, det er min gamle trofaste bil gjennom 6 år, og den skal jeg nå prøve å selge, så selvsagt kjører vi ned til Verdens Ende hvor jeg tar bilder, som skal legges ut på www.finn.no:


Så hvorfor skal den selges?

Vel, jeg litt impulsivt fikk min kjære med på å kjøpe ny bil !

Selvsagt passer det ikke akkurat nå....men, jeg har tenkt på det en stund, og en kveld her "surfet" jeg finn.no og fant drømmebilen, hos Møller i Ski, og da fikk jeg med 3 års bruktbil garanti osv osv...så det ble for fristende.

Vi kjørte bort dit lørdag som var, for å prøve kjøre.....skal sies, jeg er litt vel over gjennomsnitt interessert i HK (hestekrefter) så da jeg endelig fant enn som hadde mer enn 170 HK, var 3 stk på finn.no, den andre var i Bodø (for langt unna) og enn hadde 335 HK - ble litt for dyr for de ekstra hestene....endte jeg med 225 HK, og det lever vi fint, er jo vant med 250 HK.

Vel lang historie kort, den ble kjøpt søndag (niks de er ikke åpne på søndag) men idag med sms osv, ble det salg den dagen. Idag har jeg gjort alt unna via mail, MMS, og tlf....utrolig !

Men, bilen kan jeg hente ikke før i slutten av oktober.......tør nesten ikke si det, men det er fordi jeg reiser imorgen ...haha.....ja, snakk om sisten liten. Men, vet du hva, sånn er det noen ganger, og en kan ikke la ett godt kjøp ryke unna fordi enn reiser?

Gjett om jeg gleder meg til å hente bilen den 28 oktober !

Så derfor ligger min på finn.no, og har avtalt med min kjære bror at han har bilen min stående hos seg, og viser den til eventuelle kjøpere.......og blir den ikke solgt, så får jeg levert den i innbytte hos Møller !

Søndag invitert min kjære mann meg ut på lunsj, noe vi jo ofte gjør Italia, men ikke i Norge. Denne dagen dro vi til Verdens Ende (dere som følger med på insta, vet jeg elsker jo å gå tur der ute), og spiste på restauranten der. Har du ikke vært der, anbefales !

Nydelig utsikt og deilig mat:




 Etterpå gikk vi en deilig tur langs brygga;



Da pakkes kofferten igjen, og vi drar tilbake til Italia....etter nesten 4 herlig uker her, men gud så fort tiden gikk.....?

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Bare av ren nysgjerrighet. Den forrige eieren av bilen du kjøpte er vel ikke en ung mann som tidligere var bilselger og nå kollega av meg?

Uansett, gratulerer med ny spenstig bil!!!

Bente sa...

Du imponerer, rask og greit å kjøpe ny bil. Håper du får solg din på finn og at det vil gå like raskt. Du vil vel få litt mer for den enn ved innbytte. Vi tenker stadig på bilbytte. Og du vi tenker på el-bil. Det eneste problemet vil bli bilturer til utlandet, men det går an å leie også.
Vi kjører kun småkjøring. Det heter jo at det alltid går et tog, og det liker jeg. Kanskje ikke stresse så mye, men leve litt på en annen måte. Det ønsker jeg meg. Vi får se. Håper dere kommer i oktober!

Kjersti sa...

Gratulerer igjen med ny bil! Skal si du er effektiv, men det visste jeg jo fra før!

fruentimmeret sa...

Gratulerer med ny bil og lykke til med salget. :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Gøy med ny bil da! Den gamle har sikkert gjort nytten sin, og trenger ny eier! Alt til sin tid, liksom! Herlig med lunch på Verdens Ende - takk for tipset! Klem Cahtrine :-)