30. august 2016

Varmt, varmt og atter varmt...

...sommeren i Italia er garantert sol og varme, og til tider kan det bli vel varmt, ihvertfall når det pågår uke etter uke etter uke.......Hele juli var fin og nå hele august, som i år gudskjelov ikke ble like varm som ifjor da det toppet seg med 36 til 38 grader.....

Vi har i år stort sett hatt 32 til 34 grader og det er jo levelig, men varmt.

På soverommet vårt har vi gudskjelov en aircon, som kjøler ned rommet når vi legger oss - den bruker jeg gjerne også når jeg skal jobbe foran PC'n midt på dagen.

Men, da jeg begynte å få hetetokter i avkjølt rom, skjønte jeg at overgangsalderen hadde slått inn for fullt !!

Ikke alltid like behagelig, når det kjennes ut som du har 40 i feber og det er varmt ute også...puuuh....

Ihvertfall, her er natt hvor det virkelig ikke var mulig for meg å sovne, pga hetetoktene og jeg syns rommet liksom ikke ble kjøligere....tenkte jeg hva kan hjelpe?
Beklageligvis hadde jeg nok holdt min kjære våken også, og spør om ikke han vil hente ett annet dynetrekk til oss (sommerstid, sover vi kun med trekket over oss, og ingen dyne).

Husket at jeg hadde ett som var i veldig "glatt" bomull - som sikkert ville virke litt mer "kjølig" mot huden tenkte jeg.

Han som den gode gentleman han er, tilbød seg å hente trekket.

Jeg sier:
Det vil ligge i enten den midterste skuffen (så snur han seg vekk og beveger seg mot døren, mens  jeg også sier) hvis ikke der, vil det ligge i skuffen helt til venstre - du ser skuffene jeg snakker om her:


Han kommer fornøyd tilbake, og holder opp vår store vinter dyne !?
Mens, han sier:
Er det denne du mener?

Jeg litt forvirret sier;
Men kjære, det der en en dyne, du skulle finne dynetrekket !

Han svarer bestemt:
Det var det som lå i miderste skuffen.

Ja, og hvis trekket ikke var der, lå det i venstre skuff, sier jeg.

Du må da skjønne at jeg ikke trenger dyne, når det føles som om jeg har 40 i feber og rommet er lummert og varmt? Eller, forklarte jeg meg dårlig her?

Selvsagt ble han litt snurt, og la seg...og jeg var like langt.

Det var bare å gå å finne det i venstre skuffen, hvor det lå......rart det der?
Hvor vanskelig vi menn og kvinner har for å forstå hverandre noen ganger? Tror også det har noe med å gidde å "lytte" til alt som blir sagt.....eller hur?

Uansett, kan tipse om at ett trekk som er glatt i stoffet, virker mye kjøligere mot kroppen, enn det i litt grovere bomull, så joda, jeg fikk sove til slutt, etter å ha smilt for meg selv....mens, mannen snorket fornøyd !

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Velkommen etter, Helen. Det der med hetetokter er helt grusomt, både dagtid og nattestid...og ikke minst, på jobb. Men, det er bare å holde ut!

Bente sa...

Her har jeg i grunn blitt spart. Ikke mye hetetokter på meg heldigvis. Mitt problem er kulde. Du kan le, men jeg må ha ullpledd rundt meg hver natt så og si. Ikke på det varmeste om sommeren selvfølgelig. Og der du bor er det jo varmt.

Anonym sa...

There is light at the end of the tunnel...and when winter comes you will not notice the hot flushes, especially if you are in Norway!!!