21. august 2016

Nye bekjentskaper...

.... er alltid spennende !

Denne sommeren har vi blitt kjent med ett ektepar, som kjører den flotteste båten på Lago De Bolsena, en klassisk Riva fra 1963.

De er virkelig interessante mennesker å snakke med. Hun er halvt engelsk og østerriker, og han er halvt engelsk og fransk !! De har bodd flere steder rundt omkring i Europa, og snakker selvsagt flytende italiensk. Idag bor de i utkanten av Roma, og har båten sin liggende i havna til byen Capodimonte. Alltid morsomt for meg,  som selv er halvt engelsk, og høre hvordan andre halvt engelske opplever det. De som  meg, hadde heller aldri bodd i England.

Denne søndagen skulle vi ha lunsj sammen i Bolsena, og da måtte vi skaffe til veie en bryggeplass, noe min kjære så fint hadde fått til, det var bare å "holde den av" denne travle søndagen, da det krydde av båter, og folk.


Ganske så presist kom de feiende inn i havna til Bolsena:


Lunsj treff nr 3 vi har sammen, og igjen masse morsomme historier ble fortalt, og masse latter. De kunne fortelle noen ganske artige historier da hun og teamet sitt arbeider, som tolk for ja, ingen ringere enn Vatikanet i Roma.

Vi fortalte om vår lille utflukt tirsdag, som er til Roma !
De med engang sier:
da må vi gjøre om planene våre, og ta dere med på vår favoritt restaurant i Roma.
Må si jeg gleder meg til det....!!


Etter en nydelig lunsj på Trattoria del Moro, går vi hjem til Castello'n, og over torget ser vi denne ansamlingen av folk:


Husker forrige innlegg ? Hvor en gjeng av hvit kledde damer sang gatelangs i Bolsena? Vel, her er de igjen, og denne gangen i en komkurranse, om hvem som raskeste lagde pasta:




Som du kanskje skjønte, var det denne damen her som ledet, ihvertfall så langt vi rakk og få med oss, for ny avtale ventet min kjære, så vi måtte komme oss videre, denne fine søndagen !



1 kommentar:

Monica Gullesen Hansen sa...

Da endelig har jeg fått lest meg opp på blogger.
Vi har vært uten nett i 6 uker, to uker ferie og innimellom alt dette har vi flyttet og vi har et stort valpekull i bingen her.
11 små på 3 uker. Vi følger jo hverandre på Instagram, så man er jo oppdatert, men det er jo så koselig å lese blogger.
Håper jeg denne uka får oppdatert min egen.

Varme tanker til dokker i Italia.