2. juli 2016

Piknik en helt vanlig ukedag !

Det gjorde vi i forrige uke. Dro avgårde med Hvasser snekka til min kjære, og putrer avgårde til denne lille stranden vi fant i fjor. Blikkstille vann, og stranden her var øde idag også, hurra !

Her "beacher" vi, altså vi kjører båten i sanden til den stopper:


Lunsjen var med, og en kald flaske med deilig hvitvin:


Sunne var vi også, sommerstid er salat tid, her medbrakt kyllingsalat:


En god bok, første gang jeg leser noe av Tom Egeland, og så langt virker den spennende og kan til tider minne om Dan Brown sine bøker:


Nytt av året, er denne fine tre badetrappen, som går langt nedi vannet, og perfekt for meg,
 som ikke driver med stuping:


Da vi så skulle komme av oss gårde, syntes jeg å høre en rar lyd der vi putrer bortover langs innsjøen, og titter over bord...ser da en lang jern greier som har løsnet under skroget!

Min kjære hopper uti og kikker på hva som har løsnet:




Jaja, fant ut at dette fikk han fikse når vi kom til brygga - dog skal sies han prøvde under vann med hammer, men det gikk ikke så bra.....

Vi hadde ennå mer uflaks på vår vei tilbake til havna.

Passerer en fisker, og jeg registrer at min kjære kikker ned og har nok ikke sett fiskeren, som vinker hendene mot oss, og det er sånn vinking som er; Kom-dere-bort-herfra-vinking.

Sier det til min kjære, at vi bør svinge oss noe unna han der.
Min kjære kikker opp og sier; Neida, han bare vinker til oss.
Nei, han gjøre ikke det sier jeg....joda....

Det er da jeg hever stemmen og sier veldig tydelig:

Kan du se og bare få båten din unna han der fiskeren, for ikke f... om han vinker til oss !

....mens, han litt snurt svinger oss litt mer unna, merker jeg at vi mister litt fart.

Merker du vi mistet litt fart nå?

Neida, det gjorde vi ikke.

Jo, det gjorde vi - sakk ned motoren og sjekk omkring her nå.

Vi begge kastet oss over styrbord side og ser en tykk, rød snor, som flyter i vannskorpen.
Fiskeren som prøvde å markere hvor han hadde lagt ut garn.....

Okey, skal si meg enig at det var ikke mye synlig, men igjen han hadde jo prøvd å advare oss med denne ha dere vekk vinkingen sin. 

Vi hadde gudskjelov ikke satt oss fast, da min kjære var kjapp til å skru ned farten etter mitt utbrudd.

Nevnte jeg at mannen min er ganske sta? Hahahhaaa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh dear...that was funny, but I don't think the fisherman thought so!!!

fruentimmeret sa...

Hehe, vinking kan misforstås ja. ;-))
Bra dere slapp å få garnet i propellen.

Her er hverdagen definitivt tilbake. Godt vi har fine minner fra flott ferie i Italia friskt i hukommelsen.

Klem