10. juli 2016

IKEA levering !!

Må si jeg var faktisk ganske fornøyd med meg selv, da jeg klarte å bestille på IKEAs nettsiden, den italienske vel og merke, og den lot seg ikke oversette.....
Det som viste seg å være vanskelig, var å "få lov til å betale" til slutt.

Da virket plutselige ikke kortet, var noe tekniske feil osv osv.

Men, etter å ha prøvd hver time, 4 ganger !!! Fikk jeg endelig lov til å betale !
Visstnok ganske vanlig, fikk jeg vite av en venninne her nede.

Det som ihvertfall fungerte ganske så knirkefritt, var å få det levert. Mail kom, som sa det ville bli levert 7 juli mellom kl. 09.00 - 13.00.

Problemet var, at vi ville ikke sitte oppi Falkeredet å vente og tvinne tommeltotter, hadde litt annet å gjøre disse timene. Så en lapp ble hengt opp på postkassen, at vi kunne nås på mobil....dog ett norsk ett.

Samtidig tenkte jeg at det er greit å varsle "folket" her, de er beste til å si fra omgående. Så jeg stakk innom Sandra i tobakk butikken og sa fra, også Anna i Ænos Enoteca baren, og til slutt David barberen. De ville se IKEA folket før oss, det var sikkert og visst.

Halv ett kom det inn sms via Watsapp (som er kjempe populært å bruke i Italia):

They have arrived !

Det var Anna, som informert meg. Vi løp ut og der kom gutta, og av en eller annen grunn...vil ikke dette bildet snu seg hva enn jeg gjør::


Min kjære hjelper også til med bæring og...............


.............montering, som til tider kan være hardt arbeid:


Men, se der fikk vi satt sammen en stol:


Med tilhørende krakk, bord, og sovesofa, skal innrømmes den fikk vi hjelp til, da den kom i mange deler.....:


Ja, da begynner det å flaske seg til:


Støvsuge litt her og der.....få vasket sengetøyet osv....


Fått kjøpt parasoll, som settes på plass:


Nevnte det er fin utsikt herfra ? :







Kafe bord ble levert 12 juli samt skapet i gangen, og stoler ble tatt frem, kjøpt 4 stykker for en stund siden, de er på plass, samt 2 solsenger:



Fått bestilt fra England, morgenkåper i matchene striper, til mann og dame, hengende på badet:


Serviset er pakket ut og plass i skapet:


A room with a view - her fra kjøkkenet:


Og der ser du vår terrasse:


Da gjenstår det kun å få kjøpt inn en vannkoker, en og annen kasserolle - så har vi alt på plass !! Jo, en liten ting til....vi skal ha opp den gamle porselens vasken, på tak terrassen, så det skal bygges og mures litt til der opp....så er vi ferdig !! (TTT-ting tar tid)

Også må jeg nok lage ett siste innlegg, med før og etter bilder, for det vet jeg at Erik ønsker seg ;))

2 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Godt jobba og det ser herlig ut.

Elisabeth sa...

Virkelig blitt en forvandling dette Ørneredet, Helen. Skal den leies ut denne leiligheten tro?
Men du, den parasollen står værutsatt ut. Vips har dere den over på verandaen deres ;) når det kommer et vindkast.