14. juli 2016

Besøk !

Fineste venninne min kom på besøk, med sin flotte familie:


Begynner å bli en tradisjon, de kom hele gjengen i fjor også, på omtrent samme tid.


De leier da Noels leilighet, vår nabo her i Castello'n, samme som de gjorde ifjor, og barna kjente seg godt igjen, og visste akkurat hvor de skulle gå og hvor de skulle bo, og jeg tror jammen meg M hadde på samme kjolen ifjor også ;):


Båttur sto selvsagt på agendaen, og denne gjengen her, elsker båttur !!






Etter en deilig lunsj hos Giggetto, dro vi inn mot øya Bisentina, hvor vi ankret opp, og alle badet:




Til og med jeg, selv om jeg var fotograf, og serverte bobler til M, badet denne dagen:


Kveldstid, var det middag ute, og da må barna ha seg en pizza,favoritten er den klassiske italienske Margerita, og de hadde lært seg historien til akkurat denne varianten. Kan du den?

Den går omtrent slik, funnet på nettsiden til www.siste.no:

Det største steget mot pizzaens nåværende form var da napolitanerne begynte å bruke tomater på pizzaen. Denne måten å tilberede pizzaen på, skriver seg antakeligvis fra 1889 da dronning Margherita sammen med sin mann var på rundreise i det italienske kongeriket.
Rundt omkring i landet så hun bønder og fattigfolk spise et flatt brød de kalte for «pizza». En dag i juni, tilkalte dronning Margherita en mann ved navn Raffaele Esposito til slottet for å bake et utvalg pizzaer for henne. Raffaele bakte på dronningens ønske en spesiell pizza med tomat, mozzarella og basilikum (fargene i det italienske flagget – rødt, hvitt og grønt).



Barna ble med meg på morningen, for å shoppe hos Massimo sin il Fornaio, bakeri. Stor stas og bestille seg, på litt italiensk ispedd litt engelsk, så fikk de pikekyssene de skulle kjøpe med seg:


Lille snuppa her, gjorde stor suksee her i Bolsena, og særlig Castello'n, alle gamle tanter og karer syns jo hun var bedårende, og sa bare: Che bella, bella - bella.!

Hvorfor kaller de meg Bella, Helen, jeg heter jo Nicoline ! S

Sa hun litt tundrende til meg? Så det måtte jo forklares at alle syns hun er så søt og vakker. Må jo baer si seg enig i det:


Takk for besøket, savner dere alt, hadde vel ikke trogg jeg skulle si det...? hehehehe

1 kommentar:

Anonym sa...

Lovely pictures!!! Nicoline is a beautiful little girl!
Looks like you all had a really good time,and the weather was perfect for you!