4. juli 2016

Bedt bort til grillings !

Det var vi på lørdag !

Til våre søteste engelske naboer her på landet, Michelle og David, jeg elsker humoren deres, den er helt typisk tørr engelsk, I love it !

Eiendommen deres ble innviet ifjor sommer ifbm datterens bryllup her ned, etter en omfattende restaurering, og i år har virkelig hagen også kommet seg.

Første gangen vi ser det hele kommet sammen her, med ute møbler og alt stash som hører til, takket være Michelles gode smak.

Se bare det flotte bordet - hel marmor og fått spesial laget, og gjett hvor? Fant ut at det var samme firma, som uken før hadde levert nye stein platen til vår grill ! Er jo ikke store forhold rundt her heller.




Deres favoritt apertiff er GT, altså gin tonic. Fra jeg møtte dem, har de vært på meg, at jeg som halvt engelsk, MÅ prøve denne drinken. Den er jo så typisk engelsk ! Jeg har jo aldri likt GT ...før....

De er visstnok litt feinschmecker hva det gjelder GIN og har spesial Tonic water de tar med fra England !

Og jeg innrømmer det gjerne, den her jeg fikk servert, var god !
Frisk og ja, den var laget spesielt tynn, men som David sa, ett sted må du starte og vi vil jo ikke skremme deg fra å like denne drikken:


De har laget ett aldeles super moderne, og helt rått utekjøkken under taket her. Morsomt å se det ferdig, med gass grill, kjøleskap, oppvask kum, kokeplater osv.


Michelle er rå god til å lage mat, og her skal bønnen blancheres, før de ble blandet mer granat eple (de røde frøene vettu) oliven olje, litt krydder og en bitte liten dash med finhakket nøtter oppå.


Her stekt paprika og nektariner sammen, og du vil ikke tro det, men den blandingen var såååå god !


Det var også ovnsbakte poteter, til disse flotte Fiorentina bistecca'ene !

Disse er enorme, syns kanskje ikke på bildet, men vi 4 greide kun å spise den ene her, som ble skåret opp i flotte skiver av min kjære faktisk!



Yummi, for ett herremåltid !


Dessverre, måtte vi allerede halv ti dra, noe de var klar over, da vi hadde tidlig start søndag. Min kjære skulle kjøres klokken 0800 til Fiumicino flyplass / Roma, jobbtur til København.....så jeg nyter 2 dager som gressenke !

6 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Koselig med slike besøk, måtte smile da jeg leste "tørr humor" noe jeg også fikk erfare fra flere av våre engelske venner i Ste.Maxime ;o) Love it!!! Så også spennende ut den salaten der...Fortsatt god sommer!

fruentimmeret sa...

Wow, spennende retter tryllet fram på et lekkert utekjøkken.
Må innrømme at jeg fikk vann i munnen.
Koselig med slike grillkvelder med gode venner, og ikke minst tørr engelsk humor.
I like!!!

Elisabeth sa...

Så hyggelig det så ut!
Godt tips med stekt paprika og oppskåret nektarin. Må prøves.
Fin dag der sør!

Elisabeth sa...

Og du, GT er en av mine 3 favoritt drinker. Som i tillegg er Mohito og Aperol spritz. Skål!!

Yvonne sa...

Så utrolig koselig Helen, å for en mat :)
Jeg må si jeg ble en smule misunnelig.
jeg har faktisk aldri smakt gin&tonic jeg så det må jeg kanskje prøve nå:)

Kjersti sa...

Å, dette ser skikkelig godt ut! Aldri tenkt på å steke nektarin, det må nok testes ut. Og så deilig med utekjøkken - vel å merke i et land hvor det frister å lage mat ute.