26. juni 2016

Ny steinplate på grillen....

...etter 8 dagers besøk, og ett bitte lite helg besøk forrige helg, fikk vi nytt besøk. Denne gangen av Erik, min kjæres kamerat.

En av dagene dro de to gutta på båttur, mens jeg skulle være på Villa'n, i påvent av levering. Det skulle komme en ny stein plate her. Dette er den gamle, som hadde sprukket, etter flere års hardt bruk.


Så den nye stein platen, skulle være tykkere, og større i omfang.Men, det som da også gikk med i dragsuget, da de hogget opp den gamle steinen, var de ildfaste steinene som grillkull skulle ligge på.

Derfor hadde min kjære og hans kompis, glade og fornøyde kjøpt inn nye ildfaste stein og tenkt at den jobben der gjør vi selv.


Erik er jo gammel murer, vel for sånn ca. 30 år siden, men tenkte at det var en fin anledning å ta i en murer skje igjen.....


.... etter endel uenighet angående målene....


Satte gutta igang......



Jeg skulle inn i huset for å sjekke mailer, og mens jeg var der inne, ringte det på port telefonen, og inn slapp jeg denne lille lastebilen:





Hvor en av kara som noen dager tidligere hadde levert den nye platen, kom med en mindre plate, som ja, du gjettet det kanskje? Skulle være akkurat i det hullet som passet til grillkullet, sees helt til venstre i bildet her:


Min kjære spør om jeg har bestilt denne her? Niks, jeg kan ikke det på italienske sier jeg, har du kanskje bestilt denne kjære, uten å være klar over det? 

Det lille de hadde murt ble raskt fjernet, den nye delen lagt på plass, og alt gjort unna på tjaaaa...ble det kanskje 4 minutter? 

Vi måtte jo le, rettere sagt Erik og jeg fikk helt latter krampe, dette var jo ur komisk. Viste seg at dette var inkludert i bestillingen vår, vi hadde bare ikke skjønt det...hahahaaaaa


Fint ble det også, så nå er grillen klar for en ny sesong:


Så da kunne mureren bare legge seg til rette igjen ved bassenget....med ett stort smil om munnen !


2 kommentarer:

Kjersti sa...

Ha ha, så morsomt!!! Da fikk han uansett bekreftet at de gamle murerkunnskapene fungerer. Og så fint det ble! Har fått tilsendt flere bilder som viser at familien min har brukt grillen både nå og da!

Anonym sa...

That was funny! You didn't need an expert to do it, the job is finished and it looks perfect!!!