4. juni 2016

Flaks i uflaksen...

...skal man noen ganger ha i livet !

Hør bare på denne.... dratt en rask tur hjem til Norge. Trengte å gå til tannlegen, så time var bestilt i forveien. Tidligere i mai, hadde jeg måtte avbestille mammografi timen jeg hadde fått tildelt i mai.

Brått fikk jeg dårlig tid, glemte å  ringe mandag den 30 mai, men gjorde det på tirsdag den 31 mai. Spør om det er noen helst ledig time på fredagen den 3 mai til mammaografi?

Ja, nå hadde du flaks, sier den hyggelige damen i andre enden av røret.
Jeg fikk akkurat en avbestilling idag morges, så jeg har ledig time kl. 13.50 på fredag den 3 juni. Ja, snakk om flaks !



Så dro jeg til tannlegen min på torsdagen som var, jeg bruker fremdeles han jeg har gått hos i mange år derfor inni Oslo.

Har noe galt med en jeksel, så røntgen bilder MÅTTE tas. Han setter så igang, og etter 3 forsøk med å ta bilder, må han bare innrømme, at noe har gått galt med maskinen /pc som skulle vise bildene, erre mulig liksom?

Du tuller ?
Sier jeg, og kan ikke tro det er mulig med sånn uflaks. Jeg skal jo dra igjen til Italia på tirsdag 7 juni. Og jeg holder stengt på fredagen sier han, skulle på kurs, så maskinen ble vel fikset før tidligst mandag.

Du kan jo bare ta bilder i Italia...prøver ha å si.

Niks, tror ikke det, med min dårlige italiensk vil jeg ikke risikere at noe går galt,og brått mangler jeg enn tann, sier jeg.


Resten av dagen var avtale med broderen og min venninne. Jaja, tenkte jeg får vel starte å ringe rundt fredag morgen å høre rundt på Nøtterøy eller Tønsberg tenkte jeg.


Fredag morgen klokken 0800, var jeg klar og startet med å ringe akutten jeg var innom på julaften. Ligger på Nøtterøy, og var veldig fornøyd sist jeg var der.

Snakket med en hyggelig dame, som sier:

Hvor bor du da?

Tjøme, svarer jeg....

Vel, jeg har akkurat fått en avbestilling, så hvis du er her i løpet 15-20 minutter får du timen.

Jeg kommer omgående, sier jeg og hiver meg i bilen.

Ja, snakk om flaks i uflaksen ! Fikk fikset hele (møkka) tannen, som nå ikke gjør vondt lenger å tygge på. Da gjenstod mammografi, så etter en slik fredag, var det bare å unne seg nytt undertøy til sommeren, er du ikke enig ?


alle bilder fra hagen min her i Norge, tatt 4/6

5 kommentarer:

fruentimmeret sa...

Hehe, må smile av tannhistorien din. Kan tenke meg at det ville vært gru å forklare problemet på et gebrokkent italiensk. Kanskje vi møtes i Italia i løpet av oppholdet vårt?

Fru Tunheim sa...

Noen ganger skal man ha flaks...og det har jo du fra tid til annen med alle fine opplevelsene du kommer over i Italia. Men...du har jo fortalt om det motsatte også. Ugler og slikt... Ehhh..undertøy...det er ikke jeg særlig god på, men du fortjente det helt sikkert.

Og innlegget under her...vakkert i Italia, men jammenmeg fint i Norge også. I alle fall når været er godt.

Kjersti sa...

Alltid fint å unne seg noe etter mye styr!
Jeg må også til tannlegen i dag, en jeksel som krangler skikkelig - veldig ubehagelig og til tider skikkelig vondt. Dette lukter stor innhogg på kontoen... Men bare det slutter å plage meg betaler jeg gladelig!

Anonym sa...

Sounds like you had quite a hectic time when you were in Norway!!!
The flowers are beautiful!

Elisabeth sa...

Så godt at flaksen av og til er på vår side. Godt du fikk utført begge deler, og enig at nytt undertøy var på sin plass. Hm… der sier du noe...