27. juni 2016

Da har vi hatt 2,5 uke...

.... på Villa Helena !

I år med masse besøk, og masse oppgaver å gjøre - både her og på Falkeredet i Bolsena ! Men, nå har vi flyttet ned til Bolsena igjen, da utleie startet her i helgen:


Vi brukte hele fredag til utvasking, lørdag til hagen:



Slik at alt skal være strøkent for årets første sommer gjester:


Da gleder jeg meg til å bo i Bolsenas borg, og i vårt lille townhouse der, med dertil alle rare opplevelser / sosiale treff, som pleier å skje oss. Først ute, kaffe treff på torget med Dagmar fra Tyskland, en nabo her i Castello'n !

Sa jeg varmen endelig kom?
Da mener jeg italiensk sommer varme, som betyr i praksis over 30 grader !

Igår +35 grader....alle italienere mener at juni mnd var så dårlig, fordi det ble aldri mer enn +20 til kanskje +25 grader, deilig spør du meg, men så da det brått endrer seg fra en dag med 24 til 34 er det jo litt sjokkerende....vanligvis forbereder liksom juni mnd deg på temperatur stigningen, sakte men sikkert.....dog ikke i år....GOD SOMMER !

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ønsker dere også en fin og herlig sommer. Dog opplever jeg mer enn 25 grader for varmt. Jeg blir helt satt ut da, men som du sier er det kanskje bedre når den kommer gradvis.

Bente sa...

Herlige Villa Helena. Tenk vi fikk oppleve en uke her i år også. Masse å gjøre for dere det var lett å se. Men så er jo alt helt perfekt på villa'n også. Et praktfullt sted. Vi koste oss selv om været i juni var spesielt. Jeg planlegger i mitt hode høstens kjøretur. Vi får se om F blir med på den, eller hvordan ting utvikler seg. Venter på bilder fra Falkeredet igjen nå da. Lurer på om sofaen har kommet vettu.
Vi bor på Hvaler for sommern nå. Ikke helt det store været ennå.

Elisabeth sa...

Kveldings Helen.
Her var mange nye innlegg jeg ikke hadde fått med meg. Moro å lese, og mange fine bilder å se. Så nydelig rommet med himmelsenga ble. Klikket på linken til dine venner, og ja, virkelig flotte bilder. Mannen må ha et godt kamera?!
Vi hadde også relativt kjølig i vår uke nord i Italia i månedskifte mai/juni. Grei temperatur å sykle i, men litt kjedelig med endel regn. Blir det for varmt for deg der sør, så send noen grader nordover da vel. Ok? :)

Elisabethklem