28. mai 2016

Se så søte...

.... på min bytur her på fredagen, så jeg dette søte gamle paret her:


Ja, hva tror du de gjør ?

Vel, det er forbredeles for den store feiringen på søndagen, som heter Corpus Domini, kan lese mer her, hva denne religiøse feiring år ut på.

Har jo vist dette på bloggen hvert år, da dette er en av mine favoritt festivitaser her i Bolsena. Hovedgaten her i Castello'n og nedi sentrum, vil bli dekket med motiver laget av blomster.


Men, før det skal en meget stor haug med blomster miste sine blomsterblader ! Disse har blitt plukket uti det fri, av frivillige, som melder seg til blomsterplukking i skog og mark.


Gleder meg til søndagen, jeg !!

2 kommentarer:

Bente sa...

Utrolig. Så mye jobb de legger ned. Dette må jeg også få med meg en gang. Nå har jeg sjekket passet. Lurte plutselig på om det ville gå ut i juni, det er juni 2018 så ingen fare. Penkjole blir med, og lange benklær til F. Vi blir med i selskapet vettu.

Ciao fra meg

Fru Tunheim sa...

Å ja, husker at du har vist oss den blomsterprakten tidligere. Nydelig er det og klart noe slikt er mye arbeid. Ingenting kommer av seg selv bortsett fra naturens egen blomsterprakt, som heller ikke er dårlig.

Ha en superfin dag.