13. mai 2016

Litt hverdagslykke !

Da har jeg vært gressenke i litt over en ukes tid, så da vil enn av og til kose seg litt. Kan ikke bare spise sunt var tanken min, etter å ha vært veldig flink med salat lunsjer, og ingen sjokolade spising på en uke.

Så her om dagen tok jeg rett og slett verdens mest usunne frokost, helt nede ved innsjøen Lago De Bolsena, hos Trattoria Del Moro.

Den så da slik ut, og smakte aldeles fortreffelig:


Det sunne innslaget var de C-vitaminen i appelsin juicen ;)))

Jeg liker veldig godt å gå langs vannet her, det er så beroligende, og et vakkert skue - særlig nå som alle farger i naturen er på det sterkeste:





Mai måned i Italia, er ensbetydende med valmue blomstring, overalt ! De dukker opp langs veien, i oliven lundene, og som her, rett ved stranden, en liten flekk med jord akkurat her, skal ikke mer til, så er det valmuer å se her også.

De er så skjøre, tynne, og knall røde.

Prøvde engang å plukke noen med meg, men vet du hva?
De likte seg ikke i en vase, varte kun en dag, før de hang med hodet. Så enn får bare nyte de ved å kikke på dem i naturen, har jeg funnet ut.


Pinsehelgen nærmer seg, og jeg skal hente min kjære på flyplassen imorgen, og det gleder jeg meg til. 

God pinse !

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så nydelig vakkert.... God pinse til dere også.

Vivian rivenes sa...

Da jeg satt på toget til flyplassen i dag var det et hav av valmuer langs veien og togskinnene. Så vakkert! Jeg har også prøvd å plukke dem, men nei de trives best i naturen.

Anonym sa...

Your "healthy" breakfast looks really good, of course with the added touch of a chocolate treat!!!Oh well....why not!
Beautiful pictures!

Ingvild B sa...

Alldeles nydelig
Drømmer meg bort i de vakre bildene dine
Her er det så kaldt at vi har nettopp tent opp i peisen
I går snødde det faktisk noen minutter!

God pinse! =)