4. mai 2016

Julegaven som varte helt til påske...

....og vel så det !

Var i år, en garnpakke, som jeg fikk av min bror og familie, som skulle bli et sjal.

Skal sies jeg hadde gitt ett hint, men regnet ikke med at han tok alt bryet med å bestille fra min-design-strikk, nettsiden her !

Garnet er fint å strikke med, og gir litt struktur da det er av og til litt tynnere i tråden, så litt tykkere.

Iallafall, så startet jeg opp dette strikkeprosjekt engang i januar, og ble ferdig igår, men andre ord ingen racer strikker, men har kost meg veldig med prosjektet. Som har minifletter i midten g på hver side. Fargen er stålgråblå, som passer både til blåfarger og gråfarger syns jeg.



Da gjenstår det å blokke det ut, noe jeg vel tror jeg skjønner hva betyr, men ikke helt vet hvordan det skal gjøres?

Noen tips å få her fra blogglandia tro? Skal selvsagt også sjekke ut på youtube, forhåpentligvis finner jeg noe der.

Igjen, tusen takk for fin gave Chris og Co !

1 kommentar:

Knitterslady sa...

Er viktig å kose seg med prosjektene. Veldig fin farge, som er anvendelig til mye.
Ville nok tatt en titt på youtube ja, er flere videoer mht blokking av sjal.
Er ikke vanskelig, og man behøver ikke blocking wires, går fint med lange nåler og en matte/underlag å spre/sette nålene på.
Lykke til !