17. mai 2016

17-mai stemning !

Vi var bedt bort til 17-mai frokost/brunch til Remi og Remi, husker de som har denne fine Bed and Breakfast med høner....og annet !

Koselig å bli møtt av det norske flagget ved inngangen:



Nevøen til Remi var på besøk fra Norge, og han ble min kjæres nye bestevenn:


Verten selv, serverte alle bobler...nam....mmmm....perfekt til brunch:


Etter deilig frokost, kom nevøen løpende bort til meg og spør:

Kan T få klatre i trærne med meg?

Jeg ble litt forvirret over spørsmålet, inntil jeg fikk vite etterpå at gjester som hadde hørt Magnus si høyt til min kjære:

Jeg skal løpe bort til Mamma'n din og spørre om du kan få klatre i trærne med meg.

Likte ikke nevøen etter det ....hahahhaha....mens, min kjære smilte fra øret til øret resten av dagen !!



Som seg hør og bør, etter deilig buffet, ble det traktor vafler, og det med geitost til !! Lykke !!


Senere på dagen ble det pølser, som seg hør og bør på en 17 mai.......:





Det eneste vi ikke fikk i oss, og takk og lov for det (ennå mere kalorier) var iskrem !! Men, det fikk kanskje du nok av ?

Ikke nok med invitasjon hit, så var vi invitert bort til ett annet norsk par, til kaffe og selvsagt bløtkake. Ja, det går da faktisk an å 17-mai stemning selv i Italia, hipp hipp hurra !

2 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Dette hørtes ut som en kjempekoselig feiring, Helen.

Kjersti sa...

Ha ha, mamma`n til T! Typisk små barn, så herlig!
Da kan jeg fortelle en motsatt historie, at jeg ble tatt for å være daten til Jon-Erik da jeg besøkte ham i Kristiansand nylig. Hmm, vet helt ærlig ikke om han som trodde det, virkelig mente det - men jeg velger å tro det inntil noe annet kommer fram....!