23. april 2016

Tilbake i bella Italia !

Hadde retur den 19 april, grei flyvning med SAS hvor vi hadde en times mellomlanding i København, en flyplass jeg liker veldig godt !

Vel hjemme var det, som det dessverre ofte er, fullt kaos her !!

Hjemme i Bolsena hadde vi ikke vann, en lang historie, som endte til slutt bra. Etter diverse telefoner, ved hjelp av tolk, en haug med italienske rørlegger, representant fra kommunen, nysgjerrig naboer osv osv, men til slutt, neste dag endte det godt - og vi igjen hadde vann !

Herregud så avhengig man er av vann !!

Så var det full fart på Falkeredet, må lage eget innlegg om det. Hvor arbeiderne hadde masse spørsmål til oss....ja, de er endelig igang med omlegging av taket, og utvidelsen av inngangsdøren som fører ut til takterrassen, så hurra for det !

Da vi endelig kom oss oppom Villa'n, for å sjekke der....så først alt fint ut....inntil jeg lurte på hva alle de hvite klumpene på min antikk skjenk var for noe?

Joda, nok engang besøk av en fordømt ugle (dritt)unge, som ja, igjen hadde driti ned alle ryggputene på min offwhite sofa i 2 etg, er det mulig !?!??!

Selv om min kjære har lagt hønsenetting over pipeløpet på taket, har ennå enn ugleunge, altså greid å falle ned pipa. Skal si det kom eder og galler ut av kjeften min da!

Fikk min kjære til å hjelpe meg å finne synderen, som gudskjelov han fant i 1 etg, da den var avgått med døden, slapp jeg å se det.

Vel, vi har ihvertfall så langt hatt flott vær, nydelig temperatur, og rukket å tatt en aperitiff på torget igår kveld:


Hvem sa det gode liv i Italia skulle være fløte?

Niks, stadig nye oppgaver som venter enn, som min kloke mann alltid sier, og jeg sier skål og

god helg alle sammen :)

3 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Godt du kom hjem med opplada batterier :)
Nyt helga.

Fru Tunheim sa...

Skål og god helg til dere også, og jeg sier som så mange ganger før....ER DET MULIG!!!!!!!!!

Anonym sa...

Hei!
Vi opplever mye av det samme som du beskriver her😊 Vi har hatt malere som har pusset opp
Hele fasaden, og da ble det selvfølgelig noe kluss med sjalusiene foran vinduene!!
Måtte ha hjelp av vår gode skotske nabo for å få tak i håndverkere! Hun snakker mye bedre fransk enn oss, slik
at vi fikk fikset det😊😊
Nå gleder vi oss til 13. Mai: En hel uke i Provence🇫🇷😎🌴🏊
Med ønske om en fin helg!!
Rigmor