16. april 2016

Postkort fra.....


Altså er jeg på den franske rivieraen ! Hvor neste bursdags feiring skulle foregå hos min venninne. Eget rom hadde jeg fått tildelt, og der hadde datteren hennes på 7 år, pyntet så fint til min ankomst, som dere ser vet også hun at jeg er en gottegris....sukk....se daim bitene lagt ved kanten:


Elsker utsikten de har utover bukten til Cap Ferrat, eller som det står skrevet på wikipedia:

Cap Ferrat er en vakkert beliggende halvøy utenfor den franske byen Nice, i forlengelsen av byen Villefranche-sur-Mer. Halvøyen preges av diskret skjulte millionvillaer eid av noen av klodens rikeste. 


Her er lille snuppa, som mer enn gjerne ville vise hvor tøff hun var til å bade nå i april ! Noe jeg ikke gjorde, skal innrømme bikini var ikke pakket med, og vannet var for kaldt etter min smak:


Bursdagsbarnet til venstre her, og vi er på vei ned til havna og lunsj ! Det er så smart laget med disse trappene som går mellom husrekkene, og ned til sentrum av Villefranche-sur-Mer:


Hjalp ikke med slike skilt syntes jeg.......







Da er vi straks nede.......er verre å gå hjem igjen, og skal innrømme det ble bussen tilbake:



Hva velger man så til lunsj i Frankrike, når enn feirer 45-åringen?

Moules selvsagt, altså blåskjell i hvitvin, uvant for meg å få tilbehør som pommes fries. Smakte deilig med rosevin til...men, har du sett så stor porsjon med blåskjell !? Jeg greide bare halvparten, så var jeg mett:


Neste dag skulle vi på dagstur inn til Nice......sa jeg vi hadde godt over 20 grader ?

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Deilig vår i Frankrike. Hørtes herlig ut.

Anonym sa...

Beautiful pictures...and such lovely weather!!!
I agree with you about the huge portion of "blaaskjell"!!! However, I'm sure they tasted delicious!

Monica Gullesen Hansen sa...

Å så herlig tur, snakk om å skape gode minner.
Blåskjell og fries er veldig godt ilag faktisk, blir servert flere steder.