17. april 2016

Bonjour fra Nice !

Dagstur til Nice var planen denne dagen. Det tar ikke lange tiden med buss, fra Villefranche til Nice - bare den kommer...., idag var bussen helt full, så det var bare å trykke seg innover:


Vi hoppet av litt før selve sentrum, da vi ville ta en kikk innom båthavnen til Nice, og få oss en fin gåtur inn mot gamlebyen av Nice:


Herlige farger på bygningene her, syns jeg:




Stashy, store, yachter langs hele rekke, du vil nok finne en favoritt - tror denne var blant mine:


Da har vi entret inn mot gamlebyen, og der hvor torget ligger, hvis du er kjent her nede, vi ville sitte i solen og spise, så det var og menge seg med turistene. Skal sies det var mange nordmenn å høre her nede:


Min lille souvenir denne gangen, ble ett såpestykke som lukter av lavendel, så klart.

Det var moro å være her igjen, artig å høre fransk - som jeg overhodet ikke skjønner noe av ha ha ha...,deilig å nyte slikt fantastisk flott vår vær, og selvsagt være samme med fineste venner, er jo det beste av alt.


Jøss, er David her også ? 
Sist jeg så han, sto han i Firenze og var da i en hvit marmor utgave ;)


2 døgn går fort unna, så neste morgen var det bare å nyte igjen det flotte være, spise frokost med denne fantastiske utsikten....


Før jeg ble kjørt i cabriolet til flyplassen som tar ca 40 minutter, og selvsagt kjørte vi da langs:

Promenade des Anglais:


Takk for meg M, og som jeg pleier å tulle med å si, skal vi treffes - blir det stort sett i utlandet ! Neste gang, blir det i Italia ;)

1 kommentar:

Fru Tunheim sa...

Ser unektelig godt ut med litt varme. God helg.