12. april 2016

Bursdags lunsj med en 15 åring !

Eldste niesen min fylt 15 år 10 april. Så vi  feiret det lørdag, med en jentetur inn til Oslo, bare oss to.

Etter litt by vandring, var det på tide med en kakao pause på United Bakeries, her på Paleet, på Karl Johan.

Der fikk jeg lese hennes novelle, som skal leveres inn denne uken, vært en norsk oppgave. Veldig morsomt å lese hvordan en 15 åring skriver, hun er så flink, og uttrykker seg så voksent at jeg ble rett og slett litt overrasket.


Etter en fin prat, var det bare å starte på jakten etter bursdagsgaven !

I år som i fjor, var det sko, som sto på ønskelisten, og hun hadde en ganske klar oppfatning av hva hun skulle ha. Type Toms sommer sko, i stoff.

Vi endte opp med mørke blå i blondestoff, veldig fine, og lille frøken her ble veldig happy !

Da gjenstod dagens lunsj. Det var bestemt å spise på Pascal, ett sted hun ikke hadde vært på før. Med andre ord, virkelig på tide å smake på franske kaker, som var første gang for henne, men før det ble det løksuppe - så joda vi holdt oss til fransk meny. Likegreit, da vi i mange år har planlagt hennes 18-års feiring, som skal være i Frankrike.

Jeg har sikkert fortalt det før, men for mange år siden, lovte jeg begge tantebarna min en storby tur i gave.

De fikk selv velge by. Elin har valgt Paris, og den gangen var det nok fordi hun vill til Disney World (vel, det skal sies hun var kanskje 5 år, da vi startet å pratet om dette her) for ett par år siden, innrømmet hun at det var ikke sikkert Disney World sto øverst på listen lenger - og særlig ikke når hun fylte 18 år.

Idag da vi snakket om det igjen, er det Eiffeltårnet, som er nr 1 på listen, og antagelig løksuppe og franske kaker tror jeg, etter dette besøket på Pascal !



Ikke vært her, hos Pascal altså? Anbefales når du skal en tur til Oslo ! Kan ikke tro i min iver, glemte jeg å ta kamera bildet av kakene, de ble dog vist på instagram.

Mange har bursdag i April, og imorgen skal jeg på ny bursdagsfeiring, denne gangen til min nærmeste venninne.

En liten håndkoffert må pakkes, og flyavgang imorgen kl. 10.00 fra Gardermoen.....sender nok postkort - til da, nyt dagene....

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Skjønner godt frøkna vil til Paris...fineste byen. Det passer jo fint for send,ofte niesen din. Og du, god tur dit du skal.

Anonym sa...

Sounds like you both had a very enjoyable time in Oslo!!!

Elisabeth sa...

For ei fin jente.
Heldige er dere begge som har hverandre. Dette ser og høres bare superhyggelig ut.
God tur videre, Helen :)

Kjersti sa...

For en koselig dag med tantebarnet! Fint å skape sånne gode minner :)